Zdrowa gleba - chroniące glebe ogumienie

Zdrowa gleba - chroniące glebe ogumienie

Wydajne maszyny wyposażone w nowoczesne, chroniące glebę ogumienie pomagają zachować zdrową glebę i chronić darń. Zagęszczenie gleby wpływa bezpośrednio na wielkość Twoich plonów: głębokie ślady pozostające po przejeździe kosztują do 10 % więcej paliwa, dodatkowo duże zagęszczenie gleby może prowadzić do 20 % większych kosztów na nawóz.

Wybór właściwego wymiaru opon chroni glebę i przynosi czystą gotówkę

Dla zachowania wieloletniej płodności i wydajności gleby jako zasobu naturalnego konieczne jest uzyskanie niskiego ciężaru pojazdów i dobór odpowiednio do modelu największej z możliwych średnicy kół. Dzieki temu rozłożenie obciążenia jest równomierne. Większa powierzchnia nacisku zapewnia też utrzymanie prawidłowej struktury gleby.

Bezpieczeństwo i komfort jazdy 

Mając dobrze dobrane wymiary opon i ciśnienie zyskujesz na większym komforcie jazdy. Ze względu na bezpieczeństwo opony nie mogą być zbyt duże w stosunku do maszyny, aby zapewnić prawidłowe działanie hamulcow i stabilność jazdy.

Twoje korzyści przy prawidłowym wyborze opon: 

  • Zabezpieczenie płodności i wydajności gleby jako naturalnego zasobu - uniknięcie zagęszczenia gleby.
  • Maksymalna ochrona gleby przez minimalizację zagęszczenia gleby dzięki dużej powierzchni nacisku.
  • Minimalizacja tarcia tocznego, 1 cm głębokości śladu po kołach kosztuje do 10 % więcej paliwa.
  • Eliminacja niskich plonów wynikajacych z dużego, szkodliwego zagęszczenia gleby.
  • Eliminacja uszkodzeń darni -  zmniejszenie plonu do 100 EUR / ha.
  • 1 bar ciśnienia w oponach zmniejsza ślad i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
  • Szybki odrost darni.

Kliknij tutaj, aby otworzyć tabelę.

Wyjaśnienia dotyczące tabeli opon:

PÖTTINGER oferuje do każdego modelu przyczepy samozbierającej i warunków jej pracy optymalnie dopasowany wymiar opony. Nowa tabela pokazuje odpowiednio do max. ciśnienia koła, w zależności od modelu i max. dopuszczalnego obciążenia osi, specyficzny nacisk na glebę i drogę. 

Nacisk koła [kg] : powierzchnia kontaktu [cm²] = powierzchniowy nacisk [kg/cm²]

Przykład:

  • IMPRESS 155 V PRO: ogumienie 620/40R22,5, ciśnienie min. 1,6 bar generuje nacisk na podłoże 1,83 kg/cm² w porównaniu  500/50-17 z ciśnieniem 2,1 bar powoduje nacisk na podłoże 2,24 kg/m².
  • EUROPROFI COMBILINE z  9 ton. osią przy ogumieniu 800/40R22,5 generuje ciśnienie 2,0 bar i wytwarza przy tym nacisk 1,76 kg/cm² w porównaniu  710/45R22,5" z ciśnieniem 2,2 bar daje nacisk 2,09 kg/cm².
  • TORRO COMBILINE z osią 10 tonową i ogumieniem  800/45R26,5, generuje ciśnienie na drodze 1,6 bar i wytwarza nacisk przy tym 1,66 kg/cm²  w porównaniu 710/45R22,5" z ciśnieniem 2,6 bar na drodze daje nacisk na podłoże wielkości 2,2 kg/cm².

Źródło: Poettinger

Redakcja ATR

Reklama
Powiązane artykuły