Gospodarka i rolnictwo

Zdemaskuj swoje jedzenie

Data publikacji:

Zapotrzebowanie konsumentów na informacje o pochodzeniu żywności nieustannie rośnie. Podstawowym celem etykietowania żywności jest dostarczanie konsumentom spójnych i przejrzystych informacji, umożliwiających dokonywanie świadomych wyborów.

Kilkanaście organizacji rolniczych i wspierających rolnictwo z państw Unii Europejskiej, w tym Solidarność RI, przygotowało, w ramach Europejskiej Inicjatywny Obywatelskiej, projekt pn. „Zdemaskuj swoje jedzenie”.

Według ministra Jana Krzysztofa Ardanowskiego wskazanie kraju pochodzenia żywności zwiększa świadomość konsumentów związaną z produktem, a także może być użytecznym narzędziem zapobiegania fałszowaniu żywności.

Znakowanie żywności to ważny element kształtowania świadomości konsumentów.  Chcemy, żeby nasi konsumenci mieli pełną wiedzę, co kupują. Dlatego wprowadzamy oznaczenia, żeby ta żywność była łatwo rozpoznawalna. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podpisałem rozporządzenie, które wprowadzi znakowanie polską białą-czerwoną flagą ziemniaków. Teraz wystąpię też do Komisji Europejskiej o notyfikację znakowania mięsa – powiedział minister Ardanowski.

Inicjatywa „Zdemaskuj swoje jedzenie” jest działaniem w kierunku zabiegania o ujednolicenie w Unii Europejskiej kryteriów znakowanie żywności, w celu poprawy bezpieczeństwa oraz przejrzystości informacji w obrębie całego łańcucha dostaw żywności. Deklarację w tej sprawie może złożyć każdy obywatel UE. Interaktywny formularz znajduje się na stronie: https://www.eatoriginal.eu/

Źródło:MRiRW

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.