Raporty Technika

Zakupy rozsiewaczy nawozów mineralnych i wapna w ramach PROW

Data publikacji:

W artykule prezentujemy analizę rynku rozsiewaczy nawozów i wapna na przykładzie inwestycji zrealizowanych w ramach PROW w latach 2008-2018, w tym zwłaszcza w działaniu „Modernizacja gospodarstw rolnych”. W analizowanym okresie rolnicy korzystający z dofinasowania PROW zakupili 17 514 rozsiewaczy nawozów, w tym przede wszystkim maszyny 2-tarczowe (90,8% ogółu), a ponadto 1-tarczowe oraz po 2 - rozsiewacze wahadłowe i pneumatyczne.

W tej liczbie 3,8% ogółu rozsiewaczy stanowiły maszyny przyczepiane o średniej pojemności 5,16 m³. Nabywcami rozsiewaczy byli użytkownicy gospodarstw o średniej powierzchni użytków rolnych 43 ha, najmniejsze z nich liczyło 1 ha, a największe ponad 5 tys. ha. Największą popularnością wśród beneficjentów PROW cieszyły się rozsiewacze wytwarzane przez krajowego producenta Unię (d. Agromet Brzeg) z 28,4-proc. udziałem w liczbie zakupionych maszyn, a następnie rozsiewacze Rauch/Kuhn (17,8%) i Amazone (13,2%).

Rodzaje rozsiewaczy

Popyt na rozsiewacze zdominowany był przez maszyny 2-tarczowe (90,8% ogółu zakupów) ze zbiornikami o pojemności od 0,32 do 13 m³, charakteryzujące się stosunkowo wysoką równomiernością rozsiewu i szerokością roboczą - tab. 2.
Rozsiewacze 1-tarczowe (9,18% ogółu) to maszyny z niewielkimi zbiornikami (średnio 0,38 m³), nabywane przez mniejsze gospodarstwa o średnim areale 13,6 ha UR. W ramach PROW nabywców znalazły także dwa rozsiewacze. . .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 09/2019
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.