Zastosowania praktyczne
Moduł JD Link oferuje wiele praktycznych możliwości, które bezpośrednio wpływają na właściwości użytkowe maszyn, nawet gdy na polu pracuje kilka jednocześnie oraz sposób ich wzajemnego działania w konkretnych sytuacjach. Pozwala m.in. na zdalny dostęp do wyświetlacza, bezprzewodowy transfer informacji oraz gromadzenie danych agronomicznych dotyczących upraw i stosowanych środków ochrony roślin. Prosty przykład: jeżeli na polu pracuje naraz kilka opryskiwaczy, dzięki komunikacji pomiędzy maszynami nie ma już ryzyka, że będą dublowały swoją pracę. Dzięki wykorzystaniu mapy pokrycia, inteligentny system John Deera ma możliwość wyłączania sekcji w miejscach już obrobionych przez inną maszynę.
W 2021 r. John Deere postawił na rozwój technologiczny systemu, mający na celu ocenę produktywności maszyn, tak aby móc przedstawić rachunek ekonomiczny produkcji poszczególnych upraw. Rolnik jest więc w stanie sprawdzić, ile ton plonu na godzinę zebrał i jakie było wówczas zużycie paliwa. Zmiany pojawiły się również w aplikacji mobilnej Operations Center Mobile, która dla maszyn wyposażonych w bramkę telematyczną MTG: 4G LTE aktualizuje położenie maszyny co 5 s, a dane agronomiczne co 30 s. Rolnik na bieżąco kontroluje przez to stan maszyny i postęp zaplanowanych zadań.
Narzędzie Operations Center jest jednak nadal doskonalone. Już wkrótce zapewni możliwość oceny wydajności maszyn w czasie rzeczywistym, tzn. zebrany plon na godzinę, czasów przestojów i potencjalnych strat z tego wynikających, a także definiowania alertów niestandardowych, czyli konfigurowanych przez klienta zgodnie z jego potrzebami. Co ważne, rozwiązania John Deere w zakresie telematyki są również dostępne dla starszych maszyn.
Program Expert Alert
Expert Alert jest bardzo ważną częścią wsparcia telematycznego, jakie producent może zapewnić swoim klientom. Ambitnym celem firmy John Deere jest zapewnienie stałego monitoringu maszyn, po to, aby system diagnostyczny był w stanie wykryć każdą usterkę, a nawet wskazać konkretną część, która powoduje problem wraz z jej numerem katalogowym. Już dziś możliwości zdalnej diagnostyki są bardzo duże. Serwisant, mając dostęp zdalny do ekranu monitora maszyny, może bowiem odczytywać kody błędów i przez to zaproponować możliwe szybkie rozwiązanie problemu.
Przy ogromnej populacji maszyn John Deere liczącej ok. 450 tys. sztuk, podłączenie do wspólnego systemu poprzez innowacyjne rozwiązania teleinformatyczne może zapewnić odpowiednio szybką reakcje serwisu oraz wsparcie rolników przez dilerów w podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych.