Przyczepy Cargo idealnie sprawdzają się w transporcie w rolnictwie oraz podczas prac komunalnych. Ich długi okres bezawaryjnej eksploatacji nawet w trudnych warunkach to zasługa wytrzymałej konstrukcji, wysokiej jakości stosowanych materiałów i komponentów oraz technologii wykonania i nanoszenia powłok lakierniczo - zabezpieczających.
Podstawą jest mocna rama przyczepy, która spawana jest przez roboty spawalnicze, co zapewnia równomierność i najwyższą jakość spawów. Wszelkie otwory są wiercone po spawaniu, przed malowaniem. Taka kolejność działań eliminuje problem powstawania odkształceń i pękania powłoki lakierniczej. Podłogi przyczep wykonane są z blachy o podwyższonej odporności na ścieranie, ich grubość wynosi 4 mm. Podstawa podłogi jest ponadto wzmacniana i usztywniana, posiada też specjalnej konstrukcji gniazdo do mocowania siłownika wywrotu.
Burty przyczepy kupowane z niemieckiej firmy BOWA produkowane są w technologii profilowanej ze stali o podwyższonej twardości i wykonane przez roboty spawalnicze. Dla zwiększenia szczelności przyczep ich burty są wstępnie pasowane z podłogą przed procesem spawania. Dodatkowo burty łączone są za pomocą linki spinającej mocowanej na górnej burcie, przez co w przypadku wyładunku bocznego nie ma potrzeby ich rozpinania. Wszystkie przyczepy Cargo wyposażone są także w centralny zamek burt. Wewnątrz skrzyni ładunkowej znajdują się składane stopnie inspekcyjne.
Przyczepy Cargo posiadają trwałą powłokę lakierniczą, malowanie całego nadwozia odbywa się metodą proszkową w najnowocześniejszej, powstałej na potrzeby Cargo, komorze lakierniczej. Zastosowana powłoka antykorozyjna jest chemoutwardzalna i zapewnia trwałość i odporność na promieniowanie UV.
Bezpieczeństwo podczas użytkowania
Przyczepy Cargo wyposażone są w osie jezdne firmy ADR, homologowane w UE według najwyższych standardów bezpieczeństwa. Dobierane są one według dopuszczalnych prędkości jazdy, jak i ładowności przyczepy. Bezpieczeństwo podczas transportu zapewniają: dwuobwodowy układ hamulcowy z siłownikiem membranowym na każdej z osi, dodatkowy ręczny hamulec postojowy oraz oświetlenie w technologii LED z kloszami chronionymi przed mechanicznym uszkodzeniem. Siłownik wywrotu zabezpieczony został zaworem odcinającym, co gwarantuje bezpieczeństwo użytkowania, zwłaszcza przy pracy przyczepy w maksymalnym kącie wywrotu. Tylny zderzak w kształcie rury odbojnikowej jest ze względów bezpieczeństwa również homologowany, tak jak i zaczepy stosowane na przyczepie.
Bogate wyposażenie standardowe i opcjonalne
W wyposażeniu standardowym przyczep Cargo są wszystkie media przyłączeniowe do drugiej przyczepy dwuosiowej, w tym przyłącze elektryczne, pneumatyczne hamulcowe oraz hydrauliczne. Ponadto w standardzie otrzymujemy szyber zsypowy na tylnej burcie, kliny podporowe do kół montowane na ramie oraz błotniki tylnych kół. W wyposażeniu opcjonalnym znajdują się: plandeka ze stelażem, pomost roboczy z balustradą, trójkąt odblaskowy, a także zaczep tylny manualny lub automatyczny.