[ATR] Gospodarka i rolnictwo

Wspólna Polityka Rolna kluczowa dla Polski - Europejskie Forum Rolnicze

Data publikacji:

Wspólna Polityka Rolna UE jest jednym z kluczowych elementów polityki państwa polskiego, dlatego zabiegamy, by była ona wzmacniana. WPR musi być nie tylko kontynuowana, ale i rozwijana – podkreślał premier Mateusz Morawiecki podczas debaty na Europejskim Forum Rolniczym.

Premier wraz z komisarzem UE ds. rolnictwa i obszarów wiejskich Philem Hoganem, ministrem środowiska Janem Krzysztofem Ardanowskim oraz prezesem PSL Władysławem Kosiniakiem-Kamyszem uczestniczył w sobotę w debacie z uczestnikami Europejskiego Forum Rolniczego w Jasionce koło Rzeszowa. 

Premier zaznaczał, że Wspólna Polityka Rolna UE musi być nie tylko kontynuowana, ale i rozwijana, i podkreślał wagę istnienia w rolnictwie mechanizmów stabilizujących, zaznaczając, że oczekiwalibyśmy w tym obszarze wsparcia ze strony UE. 

Komisarz Hogan mówił m.in., że w tym roku na małe gospodarstwa rolne w Polsce wydanych zostanie 2,5 mld euro, a ogólnie wydanych zostanie 12 mld euro na rozwój obszarów wiejskich w Polsce. Podkreślał również, że w związku z rosyjskim embargiem na produkty rolne KE przeznaczyła w sumie 1,5 mld euro dla rolników. Unijny komisarz zaznaczał też, że jeżeli jego propozycje legislacyjne zostaną zaakceptowane, to przełoży się to na większą elastyczność państw członkowskich w tworzeniu programów dot. rolnictwa dostosowanych do lokalnych potrzeb.

Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski mówił o łączącej polski rząd i komisarza walce o duży budżet WPR. Zastanawiano się również, które kraje członkowskie mogą poprzeć koncepcję WPR, zaproponowaną przez Hogana.

W ocenie ministra spotkanie miało charakter kurtuazyjny, ale było ważne, bo z komisarzem spotkał się szef rządu, a nie tylko minister.

Źródło:TVP Info, PAP

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.