Większość wozów Seko ma jednak tradycyjny napęd spalinowy i napędzane są one wysokoprężnym silnikiem z układem chłodzenia. Pierwsza oś skrętna amortyzowana jest resorami piórowymi, posiada automatyczny samoblokujący mechanizm różnicowy i hamulce robocze, druga oś wyposażona jest w hamulec postojowy. Wersje wozów z pojedynczym kołem przednim oferują mniejszy promień skrętu i wyposażone zostały w hydrostatyczną przekładnię jezdną z motoreduktorem na przednim kole. Modele 3-kołowe poruszają się wolniej, do 6 km/h, dla wersji 4-kołowych standardowa prędkość wynosi 25 km/h, opcją jest 40 km/h.
Układ roboczy wozów zawiera 2 stalowe ślimaki rozdrabniająco-mieszające o wysokiej wytrzymałości. Dostępne są dla nich 2 prędkości obrotowe, a za przekazywanie napędu odpowiada hydraulicznie sterowana przekładnia z automatycznym nawrotem i zatrzymaniem bezpieczeństwa za pomocą przycisku awaryjnego.
Optymalne przygotowanie materiału paszowego umożliwiają obracalne noże do siekania w kształcie gwiazdy. Uzębienie jest demontowalne, przeciwnoże też dają możliwość regulacji. Frez do kiszonki o wysokiej wydajności ma szerokość roboczą 2200 mm, sterowany jest hydraulicznie i ma dodatkową funkcję automatycznego opuszczania. Z lewej strony wozu znajduje się przenośnik wyładowczy o wymiarach 900x800 mm, łańcuchy przekładniowe napinane są automatycznie.
Całości dopełnia system ważący Sekotronic SK400 z 15 recepturami/składnikami. W kwestii stanowiska operatora są dostępne różne rozwiązania. Może to być platforma robocza dla kierowcy z pałąkiem zabezpieczającym, w innych modelach jest to kabina Comfort z systemem wentylacji i ogrzewania, siedzeniem amortyzowanym i światłami roboczymi. Sterowanie maszyną ułatwia wspomaganie układu kierowniczego oraz dedykowany dżojstik.