Wozy Samson Agro do pracy w każdym terenie
Podczas odbywających się w drugim tygodniu listopada targach SIMA w Paryżu duńska firma Samson Agro zaprezentowała m.in. nowy napęd na koła Samson HPD Hydraulic Power Drive, do wozów asenizacyjnych z serii Samson PG II Genesis. Napęd kół Samson HPD, który będzie dostępny w sprzedaży od kolejnego sezonu, zmniejsza nacisk, poślizg kół i uszkodzenia jezdne pola podczas aplikacji gnojowicy w trudnych warunkach, do których można zaliczyć pagórkowaty teren czy wilgotną glebę.
Napęd kół Samson przenosi moc z ciągnika na jedną z osi kół wozu asenizacyjnego, dzięki czemu ciągnik i wóz stanowią jeden zespół pojazdów. W przypadku 2-osiowych wozów asenizacyjnych osią napędzaną jest oś przednia, natomiast w maszynach 3-osiowych napęd przenoszony jest na oś środkową. Co ważne, według producenta, w pełni zautomatyzowany system zapewnia prawidłową aplikację i delikatne prowadzenie po polu.
Co kryje się w szczegółach pod tym rozwiązaniem? W Samson HPD moc jest przenoszona za pomocą specjalnie opracowanej, prostej i wytrzymałej przekładni pasowej (Power Drive), która jest montowana w połączeniu z pompą rozładunkową wozu asenizacyjnego, napędzaną przez WOM ciągnika. System wyposażony jest w pełni automatyczną regulację mocy, dzięki czemu napęd na koła jest łatwy w obsłudze, zapewnia komfort i prawidłową eksploatację. Oczekiwaną moc wprowadza się podczas jazdy do systemu sterowania Samson SlurryMaster 8000. W dalszej kolejności automatyczny system dostosowuje prędkość napędu kół do bieżącej prędkości jazdy, a pobór mocy w zależności od warunków.
Napęd kół Samson HPD może zapewnić moc 55 lub nawet 125 kW w 30 s za pośrednictwem funkcji boost, która pozwala zachować samowystarczalność podczas pracy na polu i unikać niepotrzebnych przestojów. Efektem są oszczędności czasu i zawartości portfela, a przy tym ochrona gleby przed uszkodzeniem przez ciągnik.
– W przypadku precyzyjnej aplikacji składników odżywczych zarówno przed, jak i po zasiewie, delikatna jazda po polu jest kluczowa dla zapewnienia wydajności upraw i przedłużenia żyzności gleby. Opracowując Samson HPD, staraliśmy się stworzyć system, który jest zarówno wysoko wydajny, jak i łatwy w obsłudze dla kierowcy. Chcieliśmy też, aby system był łatwy w naprawie i konserwacji. Na przykład napęd kół ma zintegrowany zbiornik oleju z aktywnym i samoczyszczącym modułem chłodzącym, co pozwala unikać przegrzewania i przestojów
– wyjaśnia Niels Hagemann Haubjerg, kierownik ds. produktów w dziale technologii rozprowadzania gnojowicy w firmie Samson Agro.

Efektywne napędy
Połączenie napędu na koła w wozie asenizacyjnym z systemem regulacji ciśnienia w oponach i dużymi, szerokimi, oponami PG II Genesis o niskim nacisku przekłada się na bardzo dobre właściwości terenowe wozu Samson PG II Genesis. Rozwiązania te dostępne są zarówno razem, jak i oddzielnie, a przekładają się na dużą elastyczność w działaniu, która umożliwia obróbkę pola już wczesną wiosną.
– W firmie Samson mamy prawie 20-letnie doświadczenie w zakresie rozwiązań dotyczących napędów na koła w wozach asenizacyjnych. Od wielu lat posiadamy w ofercie napęd na koła HWD, który ma jednak pewne ograniczenia. Dzięki napędowi na koła Samson HPD opracowaliśmy system, który może trafić do jeszcze większej liczby naszych klientów, którym zależy na delikatniejszej jeździe po polu lub przedłużeniu sezonu użytkowania wozu asenizacyjnego. Można go zamontować na nowych wozach asenizacyjnych PG II Genesis również wtedy, gdy są one dostarczane z systemem Ejector, czyli unikalnym, opatentowanym przez Samson systemem pompowania eżektorowo-próżniowego, który przyspiesza i ułatwia załadunek wozu asenizacyjnego, szczególnie w przypadku pracy z wymagającymi cieczami, np. o wysokiej zawartości suchej masy
– podsumowuje Niels Hagemann Haubjerg.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów: