Samojezdne wozy paszowe Autospire są wyposażone w oszczędne silniki najnowszej generacji, spełniające wymogi normy Tier 4 Final. Dla modeli 1-ślimakowych przewidziano 4-cylindrową jednostkę o mocy 156 KM, w przypadku 2-ślimakowego modelu jest to już 6-cylindrowy silnik o mocy 217 KM. Podczas projektowania maszyn uwzględniono optymalne rozdzielenie obciążeń w stosunku 55% z przodu i 45% z tyłu, aby utrzymać stabilność, dobre trzymanie się drogi i łatwiejsze prowadzenie.
Zarówno przednia, jak i tylna oś jest przystosowana do intensywnego, codziennego użytkowania. Przednia jest amortyzowana hydraulicznie, natomiast tylna za pomocą amortyzatorów piórowych. Prowadzenie wozu z prędkością do 25 lub 40 km/h zawsze zapewnia odpowiedni komfort kierowcy. Manewrowanie podczas prac w gospodarstwie też jest ułatwione. Samojezdne wozy firmy Lucas G oferują 3 tryby jazdy: podjazd do silosu, roboczy i transportowy oraz 2 lub 4 koła napędowe/skrętne.
Układ roboczy zawiera automatycznie wspomagany frez o szerokości 2 m i mocy 129 KM w wersji Classic lub 165 KM Performance. Wyposażony jest w 54 zakrzywione sekcje prowadzące materiał do środka podajnika i zapewniające tym samym czyste oddzielenie materiału. Ramię oddzielające posiada szeroki podajnik paszy, którego wylot jest umieszczony nad zbiornikiem, aby zapewnić optymalne napełnienie niezależnie od pozycji frezu.
Szerokie zasuwy i podajniki taśmowe umożliwiają równomierne rozdzielanie materiału paszowego bez zapychania. Co ciekawe, wszystkie wozy paszowe Autospire mogą być wyposażone w turbinę ścielącą słomę, pochodzącą z serii maszyn Lucas Castor. Obsługę wozu ułatwiają obsługiwana dotykowo konsola XPA oraz programowane urządzenie ważące X500. W wyposażeniu opcjonalnym ponadto znajdują się: układ ważenia X800, 2 reflektory na frezie, dodatkowe noże i przeciwnoże hydrauliczne, tylny podajnik taśmowy rozdzielający, podajnik taśmowy elewatorowy oraz magnez neodymowy na ślimaku mieszającym, który wychwytuje ewentualne drobiny metalu i chroni przed zanieczyszczeniem paszy.