Spośród tych trzech krajów największy wzrost zanotowały Włochy - o 23,8% do 22 705 ciągników, co jest dużą odmianą w porównaniu do znacznie słabszych lat 2015-2016. Przyczyną były tutaj głównie zmiany reguł UE w zakresie rejestracji oraz krajowe oferty w zakresie finansowania. Nie dziwi zatem, że rodzimy kwintet składający się z marek New Holland, Goldoni (+164,2%), która ze względu na zmianę właściciela znów się wzmocniła, a także Antonio Carraro, Same i Landini, tworzy czołówkę, niezależnie od sytuacji poszczególnych oferentów. Ponadprzeciętne wzrosty odnotowały także marki należące do koncernu AGCO (+29,4%) - Valtra (+57,5%), Massey Ferguson (+42%) i Challenger (+46,7%) oraz należąca do koncernu CNH marka Steyr (+34,5%). Ze wzrostami poniżej przeciętnej rok 2017 zakończyły marki Claas, John Deere i Fendt, podczas gdy Case IH sprzedał nawet o 7,6% mniej ciągników niż w 2016 r.
Zobacz jak wygląda sytuacji w poszczególnych krajach - Rynek ciągników 2017
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat europejskiego rynku ciągników? Czytaj atr express 10/2018
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę