Technika

Włochy – nie tylko New Holland

Data publikacji:

Ze względu na różnorodność kulturową klienci na rynkach Europy Południowej mają do dyspozycji ogromny wybór produktów i kategorii mocy najróżniejszych producentów - od małego ciągnika z przegubowym układem kierowania z napędem na wszystkie koła po ciągnik gąsienicowy o mocy 600 KM. To, że zwłaszcza w zakresie uprawy owoców, warzyw i winorośli są preferowane maszyny produkcji rodzimej i do tego odpowiednie narzędzia zawieszane, jest zrozumiałe.

 

Spośród tych trzech krajów największy wzrost zanotowały Włochy - o 23,8% do 22 705 ciągników, co jest dużą odmianą w porównaniu do znacznie słabszych lat 2015-2016. Przyczyną były tutaj głównie zmiany reguł UE w zakresie rejestracji oraz krajowe oferty w zakresie finansowania. Nie dziwi zatem, że rodzimy kwintet składający się z marek New Holland, Goldoni (+164,2%), która ze względu na zmianę właściciela znów się wzmocniła, a także Antonio Carraro, Same i Landini, tworzy czołówkę, niezależnie od sytuacji poszczególnych oferentów. Ponadprzeciętne wzrosty odnotowały także marki należące do koncernu AGCO (+29,4%) - Valtra (+57,5%), Massey Ferguson (+42%) i Challenger (+46,7%) oraz należąca do koncernu CNH marka Steyr (+34,5%). Ze wzrostami poniżej przeciętnej rok 2017 zakończyły marki Claas, John Deere i Fendt, podczas gdy Case IH sprzedał nawet o 7,6% mniej ciągników niż w 2016 r.

Zobacz jak wygląda sytuacji w poszczególnych krajach - Rynek ciągników 2017 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat europejskiego rynku ciągników? Czytaj atr express 10/2018
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.