Serwis autoryzowanego dilera
Rolnicy decydując się na serwis autoryzowanego dilera najczęściej wskazują na warunki gwarancji (59 proc.) oraz poprawną diagnozę usterki (41 proc.), jak również profesjonalizm serwisantów (37 proc.). Ponadto krótki czas reakcji na zgłoszenie (35 proc.) oraz szybkość usunięcia usterki (33 proc.) to kryteria przemawiające za serwisem dilera.
– Wyniki badania wskazują, że rolnicy znakomicie zdają sobie sprawę z tego, że korzystanie z nieautoryzowanych serwisów, czy też powierzanie ciągnika rolniczego lokalnym mechanikom to pozorne oszczędności. Jednocześnie przeważają pozytywne opinie na temat oryginalnych części zamiennych, a to podkreśla, że rolnicy chcą utrzymać swoje ciągniki w pełnej gotowości do pracy
– podsumowuje Artur Krzemiński.
Części i materiały eksploatacyjne: oryginalne czy zamienniki
Zmniejszenie ryzyka wystąpienia awarii (65 proc.) to główny czynnik przemawiający za wyborem oryginalnych części zamiennych. Z kolei wśród czynników uzasadniających wyższą cenę oryginalnych części rolniczy najczęściej wskazują na: idealne dopasowanie oryginalnych części do pozostałych podzespołów (66 proc.), gwarancję producenta (57 proc.) oraz produkcję opartą o najwyższe standardy wykonania (48 proc.).
Warte odnotowania jest również, iż ponad połowa (56 proc.) ankietowanych rolników zgadza się z stwierdzeniem, że oryginalne części posiadają różnego rodzaju atesty oraz są sprawdzone w laboratoriach, przez to zyskuje się pewność o dłuższej żywotności i wyższej wartości ciągnika. Podobna część badanych (58 proc.) decyduje się na oryginały ze względu na przekonanie, że ich tańsze odpowiedniki zamienne są gorszej jakości i będą służyć o wiele krócej.
Ponadto jak czytamy na stronie traktorykubota.pl Kubota rekomenduje realizację minimum jednego przeglądu w roku w autoryzowanym serwisie Kubota.
– Stosowane we wszystkich ciągnikach na rynku środki smarne ulegają degradacji z upływem czasu, więc aby zapewnić długowieczność użytkowanego ciągnika należy je regularnie wymieniać, nawet jeśli przepracowujemy niewielką liczbę godzin w roku. Dlatego Kubota zaleca, aby przynajmniej raz w roku ciągnik przeszedł przegląd w serwisie autoryzowanego dilera
– wyjaśnia Dominik Ziemczonek, Regionalny Kierownik Rozwoju Serwisu Kubota.
Badanie ogólnopolskie typu RTS przeprowadzono w grudniu 2021 roku, na próbie 1000 respondentów. Reprezentatywność uzyskano stosując wagi analityczne (areał, województwo).