[ATR] Technika

Wiosenna uprawa roli

Data publikacji:

Miarą efektywnej uprawy przedsiewnej jest przede wszystkim uzyskanie odpowiedniej struktury wierzchniej warstwy gleby. Jest ona papierkiem lakmusowym możliwości gleby do zatrzymywania wody opadowej. Dlatego tak istotne jest uchronienie się przed błędami, których skutki mogą być opłakane - zgodnie wskazują na to przedstawiciele kilku producentów maszyn uprawowych.

Wiosna to szczególna pora w rolnictwie. Przebieg pogody, a szczególnie ilość opadów oraz grubość pokrywy śniegowej warunkują podjęcie decyzji o przeprowadzeniu uprawek.

– Praktyka mówi, że przedsiewnie powinno się zastosować tyle zabiegów, ile to jest konieczne. Ważny jest też czas przeprowadzenia zabiegów i tu jest źródło bardzo wielu błędów , bo określenie optymalnego terminu siewu jest bardzo trudne i nie ma jednej teorii na ten temat

– mówi Paweł Waleryś z firmy Metal-Fach.

Na ten aspekt zwraca również uwagę Leszek Weremczuk, dyrektor ds. marketingu i handlu w firmie Expom.

– Przede wszystkim przy wiosennej uprawie roli nie należy się spieszyć, trzeba dokładnie sprawdzić podłoże i wilgotność na polu. Wjazd na zbyt mokre pole kończy się zniszczeniem struktury gleby koleinami od kół ciągnika. Należy się ograniczyć co do ilości przejazdów, żeby nie ugniatać pola, a zrobić uprawę bardziej ekonomiczną. Za jednym razem można uprawić pole pozbawione resztek pożniwnych, które powinny znajdować się pod warstwą gleby i tam podlegać procesowi rozkładu i tworzyć humus budujący lepszą strukturę ziemi. Czyli zawsze należy pamiętać o wilgotności i zachowaniu struktury gleby mającej możliwość dobrej aeracji. Gleba musi mieć strukturę przygotowaną do optymalnego siewu, a później odpowiednią gruzełkowatość, aby ułatwić działanie herbicydów

– mówi.

 

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.