Do wyboru dostępne są łącznie trzy nie wymagające konserwacji ładowarki litowo-jonowe: standardowa wersja to 14,1 kWh, opcjonalnie dostępne są wersje 18,7 lub 23,4 kWh. Dodatkowo w standardzie zamontowana jest ładowarka pokładowa 3 kW (opcja - druga ładowarka o tej samej mocy). Wbudowany system zarządzania akumulatorem (BMS) ze znacznie zwiększonymi prądami ładowania, wstępnym podgrzaniem do temperatury roboczej, krótkotrwałym udostępnianiem szczytów mocy oraz permanentnym monitorowaniem temperatury akumulatora - zwiększa wydajność akumulatora i wyklucza pełne rozładowanie.
Proces ładowania odbywa się poprzez łatwo dostępną, centralną klapę ładowania po prawej stronie maszyny. Z tyłu znajduje się gniazdo, przełącznik aktywujący i wskaźnik stanu naładowania. W celu zwiększenia bezpieczeństwa kabel ładowania jest wyposażony w skrzynkę kontrolną. Zapobiega to przeciążeniu infrastruktury ładowania. Kabel ładujący można łączyć z wieloma różnymi wtyczkami: 230 V Schuko, 400 V wysokiego napięcia lub typ z 2 wtyczkami z skrzynką Wallbox.
W maszynie zastosowano dwa oddzielne silniki elektryczne: jeden do układu jezdnego (6,5 kW) i drugi do napędu hydrauliki roboczej (8,5 kW). Dzięki temu zmniejszono zużycie energii, ponieważ moc pobierana jest tylko wtedy, gdy jest naprawdę potrzebna. Poza tym silnik elektryczny dla układu jezdnego umożliwia maszynie dynamiczną i silną jazdę. Bezpieczny, elektryczny hamulec postojowy oferuje zarówno funkcję Auto-Hold, jak również Hill-Hold. Hamulec jest zwalniany automatycznie, gdy maszyna jest nieruchoma, kierunek jazdy jest ustawiony na neutralny lub kierowca opuszcza siedzenie.
Hamulec postojowy jest również automatycznie zwalniany po uruchomieniu maszyny pedałem gazu. Oczywiście hamulec można włączyć lub wyłączyć również ręcznie przełącznikiem. Oprócz tego poprzez rekuperację odzyskiwana jest energia, co dodatkowo wydłuża czas pracy. Bezstopniowa regulacja ilości oleju 3. obwodu sterowania umożliwia zastosowanie osprzętu dodatkowego, który jest eksploatowany za pomocą hydraulicznej funkcji ciągłej. W ten sposób można indywidualnie dostosować ilość oleju do danego osprzętu dodatkowego. Umożliwia to operatorowi komfortową i wydajną pracę z maszyną i osprzętem dodatkowym. Jeśli wymagane jest elastyczne zastosowanie w wielu miejscach, maszynę 1190e można bez problemu transportować na przyczepie 3,5 t.
Wysoki komfort
Z nową ładowarką 1190e firma Weidemann oferuje również wersję z kabiną - odpowiednią do zastosowania przez cały rok. Kabina umożliwia bezpieczną i komfortową pracę i oferuje wiele nowych funkcji. Mimo kompaktowej konstrukcji kabina zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla operatora i umożliwia łatwe wejście lub wyjście za pomocą antypoślizgowych stopni. Bardzo dobra widoczność w maszynie bazuje na dużych szybach, dużym wycięciu w dachu oraz skróconemu i skośnemu tyłowi maszyny.
Komfort pracy zwiększa elektrycznie ogrzewana szyba przednia i tylna dla optymalnej widoczności w każdej pogodzie, ogrzewanie standardowe, ogrzewanie typu komfort z jeszcze większą mocą oraz ogrzewanie panelu dachowego dla przyjemnie promieniującego ciepła z góry. Do tego dochodzi dobra wentylacja również bez klimatyzacji. Generalnie nowe wnętrze z kolorystyczną koncepcją obsługi, wielofunkcyjnym dżojstikiem i ergonomicznie rozmieszczony wyświetlacz umożliwiają bezpieczną i wygodną pracę. A co jeszcze składa się na wysoki komfort? Radio DAB+, prawy podłokietnik z regulacją wysokości, regulowana kolumna kierownicy, komfortowy fotel operatora (z ogrzewaniem siedzenia/zawieszenie pneumatyczne) i różne schowki.