Aktualności

Według CEMA Recesja się pogłębia

Data publikacji:

Ogólny wskaźnik klimatu biznesowego dla przemysłu maszyn rolniczych w Europie nadal spada i tym samym przesuwa się w kierunku głębokiej recesji. W listopadzie 2023 r. indeks spadł z -32 do -40 punktów (w skali od -100 do +100).

 

    Według CEEMA Recesja się pogłębia

Ponad połowa uczestników ankiety uważa obecną sytuację biznesową za niekorzystną i spodziewa się spadku obrotów w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Mając na uwadze nadchodzące zamówienia (wskaźnik, który nie jest brany pod uwagę przy obliczaniu ogólnego indeksu barometru), jedynie znikome 4% uczestników badania spodziewa się wzrostów.

Przechodząc od ogółu do szczegółu, wskaźnik dla producentów ciągników spadł do -57 punktów, co jest jedną z najniższych wartości w historii badania. Wśród producentów komponentów pojawiła się bardzo duża rozbieżność między oceną bieżącej działalności (którą 60% nadal uważa za „dobrą”) a przyszłymi oczekiwaniami (które są bardzo negatywne).

Po osiągnięciu szczytowego poziomu zamówień na początku roku, wielkość zamówień uległa ponownemu znacznemu zmniejszeniu i obecnie odpowiada okresowi produkcji wynoszącemu 3,6 miesiąca, który jest nadal stosunkowo wysoki w porównaniu długoterminowym, ale znacznie niższy niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich dwóch lat. Tymczasem mniej niż 40% producentów ma wolumen zamówień dłuższy niż 3 miesiące. Rok temu udział ten wynosił ponad 80%, a w sierpniu 2023 r. nadal wynosił około 60%.

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.