Zupełnie inaczej sprawa wygląda w przypadku maszyn rolniczych. Zazwyczaj są one przeznaczone do bardzo konkretnych zadań; i tak np. ładowarka teleskopowa to zupełnie inna maszyna niż sieczkarnia samojezdna. Do tego dochodzą bardzo zróżnicowane profile zastosowań i wymagania dotyczące wydajności, a także cechy specjalne, takie jak dłuższa żywotność ze względu na zastosowania sezonowe (na przykład kombajny). Często w obrębie jednej kategorii pojazdów dostępna jest szeroka gama różnych modeli.
Przykładowo ciągniki w klasie 100 KM: Producenci oferują zazwyczaj kilka serii, z których czasami wywodzą się wersje z wąskimi rozstawami kół. Prowadzi to do tego, że w technice rolniczej często produkuje się rocznie zaledwie kilkaset sztuk poszczególnych modeli, co wiąże się z wysokimi kosztami zupełnie nowych rozwiązań. Wszystkie te elementy utrudniają poszukiwania odpowiednich alternatywnych układów napędowych. Sprawdzony silnik Diesla był dotychczas w stanie sprostać niemal wszystkim wyzwaniom stawianym technologii napędowej. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i niskim obrotom generatory Diesla pracują bardzo ekonomicznie, a przy ilości energii zgromadzonej w zbiornikach paliwa mogą eksploatowane nawet przez kilka dłuższych dni roboczych. Jeśli ilość ta okaże się niewystarczająca, tankowanie zajmuje zaledwie kilka minut(…)