Technika Ciągniki rolnicze

W przyszłości napędy ciągników staną się bardziej zróżnicowane.

Data publikacji:

Transformacja energetyczna jest teraz na ustach wszystkich. Podczas gdy w przypadku samochodów osobowych i ciężarowych wytyczono już stosunkowo jasne kierunki dotyczące przyszłych koncepcji układów napędowych, obraz ten dla technologii rolniczej maluje się jeszcze niewyraźnie. Istnieją jednak ku temu dobre powody.

    Wyposażony w zbiornik oleju napędowego i dwa kondensatory energii SuperCaps, silnik wysokoprężny i silnik elektryczny, dwa przetworniki energii. Steyr Hybrid CVT to "prawdziwy" ciągnik hybrydowy. Nawet jeśli silnik wysokoprężny nadal jest zasilany paliwem neutralnym pod względem emisji CO2, taką koncepcję napędu uważa się za "alternatywną"

    Wyposażony w zbiornik oleju napędowego i dwa kondensatory energii SuperCaps, silnik wysokoprężny i silnik elektryczny, dwa przetworniki energii. Steyr Hybrid CVT to "prawdziwy" ciągnik hybrydowy. Nawet jeśli silnik wysokoprężny nadal jest zasilany paliwem neutralnym pod względem emisji CO2, taką koncepcję napędu uważa się za "alternatywną"

Samochody występują w różnych rozmiarach, ale pod względem podstawowej koncepcji wszystkie są bardzo podobne. Poszczególne modele produkowane są każdego roku w ilościach, składających się z 5, 6, a nawet 7 cyfr. W przypadku ciężarówek obraz ten jest nieco bardziej różnorodny, ponieważ są one wykorzystywane do różnych celów i mogą być wyposażone w 2, 3 lub 4 osie. 

Zupełnie inaczej sprawa wygląda w przypadku maszyn rolniczych. Zazwyczaj są one przeznaczone do bardzo konkretnych zadań; i tak np. ładowarka teleskopowa to zupełnie inna maszyna niż sieczkarnia samojezdna. Do tego dochodzą bardzo zróżnicowane profile zastosowań i wymagania dotyczące wydajności, a także cechy specjalne, takie jak dłuższa żywotność ze względu na zastosowania sezonowe (na przykład kombajny). Często w obrębie jednej kategorii pojazdów dostępna jest szeroka gama różnych modeli. 

 

Przykładowo ciągniki w klasie 100 KM: Producenci oferują zazwyczaj kilka serii, z których czasami wywodzą się wersje z wąskimi rozstawami kół. Prowadzi to do tego, że w technice rolniczej często produkuje się rocznie zaledwie kilkaset sztuk poszczególnych modeli, co wiąże się z wysokimi kosztami zupełnie nowych rozwiązań. Wszystkie te elementy utrudniają poszukiwania odpowiednich alternatywnych układów napędowych. Sprawdzony silnik Diesla był dotychczas w stanie sprostać niemal wszystkim wyzwaniom stawianym technologii napędowej. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i niskim obrotom generatory Diesla pracują bardzo ekonomicznie, a przy ilości energii zgromadzonej w zbiornikach paliwa mogą eksploatowane nawet przez kilka dłuższych dni roboczych. Jeśli ilość ta okaże się niewystarczająca, tankowanie zajmuje zaledwie kilka minut(…)

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.