Maszyny firmy Agrofart sprzedawane są na rynku polskim i zagranicznym w stosunku 60:40. Zagraniczni odbiorcy pochodzą z krajów takich jak: Niemcy, Austria, Szwajcaria, Finlandia, Rumunia i Słowenia. Pakiet odbiorców cały czas jest rozszerzany i dywersyfikowany. Ograniczeniem w możliwościach przerobowych firmy jest jednak przestrzeń, dlatego od pewnego czasu trwają przymiarki do przeniesienia zakładu w nową lokalizację. Unowocześniany jest także park maszynowy np. w urządzenia sterowane numerycznie.
Na bieżący sezon
Firma Agrofart przygotowała na bieżący sezon kilka nowości produktowych. Do oferty opryskiwaczy dołączyły dwa nowe modele o pojemności 3200 i 4200 l. W kwestii belek polowych proponowane są modele o szerokości roboczej do nawet 28 m. W ten sposób produkty Agrofartu są kierowane do coraz większych gospodarstw rolnych. W ubiegłym roku wprowadzono do oferty także nowy zbiornik balastowy, będący alternatywą dla tradycyjnych obciążników ciągnika. Zbiornik ten można napełnić do 1000 l wody, co pozwala na jego stosowanie także np. podczas oprysku. To bardzo przydatne rozwiązanie.
– Od klientów zza zachodniej granicy płyną już sygnały o potrzebie transformacji gospodarstw na rolnictwo ekologiczne. Takie są tam coraz częściej wymagania. W związku z tym popularniejsze staje się opryskiwanie roślin np. zieloną czy czarna herbatą. To z kolei wymusza zmianę parametrów sitek, filtrów itd., tak aby układy robocze opryskiwaczy nie ulegały zapchaniu. W firmie prowadzone są już badania i doświadczenia w tym kierunku. Ekologiczne trendy najszybciej zostają wdrażane w Austrii, tamtejsi klienci najczęściej konfigurują maszynę bardzo indywidualnie, do własnych potrzeb. W rolnictwie ekologicznym konieczne jest takie dostosowanie sprzętu do nowych wymagań, trzeba być krok do przodu przed konkurencją, a wkrótce „eko-ewolucja” dotrze przecież do Polski
– mówi Anna Różycka z firmy Agrofart.
Działalność serwisowa
Oprócz produkcji i sprzedaży maszyn, ważną częścią działalności firmy Agrofart jest serwis, także ten prowadzony w okresie pogwarancyjnym. Często pojawiają się klienci, którzy zakupili np. opryskiwacz, ale chcą go zmodernizować pod kątem rosnących potrzeb gospodarstwa. Agrofart świadczy też takie usługi. Opryskiwacze mogą być doposażone w bardziej zaawansowane systemy sterowania, w komputery, w komputery z nawigacjami, w elementy których wcześniej w tej maszynie nie było np. rozwadniacze boczne, które ułatwiają obsługę maszyny. Usługi są świadczone w trybie mobilnym na terenie całego kraju.
Firma dysponuje oczywiście sporym zasobem części zamiennych, w tym również elektroniki i różnego rodzaju sterowników, komputerów itd. Wysyłki realizowane są od ręki. Do dyspozycji klientów pod telefonem, zwłaszcza w sezonie, czuwają serwisanci i niespodziewaną awarię można dzięki temu szybko usunąć. Klienci mają duże możliwości w zakresie konfiguracji i indywidualnego doposażenia. Doceniają personalizację kupowanych maszyn.