Technika Ochrona i nawożenie

W ofercie Agrofart nie tylko opryskiwacze

Data publikacji:

Firma Agrofart z Gniewkowa w woj. kujawsko-pomorskim istnieje na polskim rynku od 2009 r. i od początku swojej działalności specjalizuje się w produkcji opryskiwaczy polowych. W roku 2015 asortyment firmy został powiększony o inne maszyny rolnicze takie jak agregaty talerzowe, agregaty uprawowe i głębosze. Była to odpowiedź na sygnalizowane zapotrzebowanie rynku, zwłaszcza niemieckiego. Obecnie produkcja maszyn firmy Agrofart wynosi około 200 sztuk rocznie, chociaż zależy to od rodzaju i ich specyfikacji.

    W ofercie Agrofart nie tylko opryskiwacze

Maszyny firmy Agrofart sprzedawane są na rynku polskim i zagranicznym w stosunku 60:40. Zagraniczni odbiorcy pochodzą z krajów takich jak: Niemcy, Austria, Szwajcaria, Finlandia, Rumunia i Słowenia. Pakiet odbiorców cały czas jest rozszerzany i dywersyfikowany. Ograniczeniem w możliwościach przerobowych firmy jest jednak przestrzeń, dlatego od pewnego czasu trwają przymiarki do przeniesienia zakładu w nową lokalizację. Unowocześniany jest także park maszynowy np. w urządzenia sterowane numerycznie.

Na bieżący sezon

Firma Agrofart przygotowała na bieżący sezon kilka nowości produktowych. Do oferty opryskiwaczy dołączyły dwa nowe modele o pojemności 3200 i 4200 l. W kwestii belek polowych proponowane są modele o szerokości roboczej do nawet 28 m. W ten sposób produkty Agrofartu są kierowane do coraz większych gospodarstw rolnych. W ubiegłym roku wprowadzono do oferty także nowy zbiornik balastowy, będący alternatywą dla tradycyjnych obciążników ciągnika. Zbiornik ten można napełnić do 1000 l wody, co pozwala na jego stosowanie także np. podczas oprysku. To bardzo przydatne rozwiązanie.

– Od klientów zza zachodniej granicy płyną już sygnały o potrzebie transformacji gospodarstw na rolnictwo ekologiczne. Takie są tam coraz częściej wymagania. W związku z tym popularniejsze staje się opryskiwanie roślin np. zieloną czy czarna herbatą. To z kolei wymusza zmianę parametrów sitek, filtrów itd., tak aby układy robocze opryskiwaczy nie ulegały zapchaniu. W firmie prowadzone są już badania i doświadczenia w tym kierunku. Ekologiczne trendy najszybciej zostają wdrażane w Austrii, tamtejsi klienci najczęściej konfigurują maszynę bardzo indywidualnie, do własnych potrzeb. W rolnictwie ekologicznym konieczne jest takie dostosowanie sprzętu do nowych wymagań, trzeba być krok do przodu przed konkurencją, a wkrótce „eko-ewolucja” dotrze przecież do Polski

– mówi Anna Różycka z firmy Agrofart.

Działalność serwisowa 

Oprócz produkcji i sprzedaży maszyn, ważną częścią działalności firmy Agrofart jest serwis, także ten prowadzony w okresie pogwarancyjnym. Często pojawiają się klienci, którzy zakupili np. opryskiwacz, ale chcą go zmodernizować pod kątem rosnących potrzeb gospodarstwa. Agrofart świadczy też takie usługi. Opryskiwacze mogą być doposażone w bardziej zaawansowane systemy sterowania, w komputery, w komputery z nawigacjami, w elementy których wcześniej w tej maszynie nie było np. rozwadniacze boczne, które ułatwiają obsługę maszyny. Usługi są świadczone w trybie mobilnym na terenie całego kraju. 

Firma dysponuje oczywiście sporym zasobem części zamiennych, w tym również elektroniki i różnego rodzaju sterowników, komputerów itd. Wysyłki realizowane są od ręki. Do dyspozycji klientów pod telefonem, zwłaszcza w sezonie, czuwają serwisanci i niespodziewaną awarię można dzięki temu szybko usunąć. Klienci mają duże możliwości w zakresie konfiguracji i indywidualnego doposażenia. Doceniają personalizację kupowanych maszyn.

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.