[ATR] Technika

Vogel & Noot - Pługi Formuły 1

Data publikacji:

Co łączy Formułę 1 z najnowszym zwieszanym pługiem plus Helios 400 6S Vario firmy Voge&Noot? Z pewnością nie tylko bliskie sąsiedztwo pola testowego udostępnionego przez rodzinę Trettenbrein, położonego w pobliżu toru Formuły 1 w styryjskim Spielberg, na którym swoje pierwsze skiby wyorał nowy produkt austriackiego producenta. Choć technikę w obu wypadkach dzieli bez wątpienia stopień skomplikowania, łączy za to innowacyjność rozwiązań, jakość zastosowanych materiałów oraz pasja, zawsze prowadząca do osiągnięcia jak najlepszego wyniku.

Nie inaczej jest w wypadku prototypowego pługa plus Helios 400 6S Vario, który przechodził swój pierwszy praktyczny test z widokiem na tor Formuły 1 w tle i który stanowi stanowi powód do dumy dla jego konstruktorów. Już po pierwszych kilku hektarach 6-skibowy Helios pokazał na co go stać, że jest łatwy w użyciu i że pozostawia doskonale zaorane pole. Konstruktorzy maszyny wznieśli się na wyżyny swoich umiejętności, projektując pług prowadzony w pełni hydraulicznie, o całkowicie nowej budowie modułowej.

Proste sterowanie

A co w nowym pługu Helios plus zwraca uwagę? Na pierwszy rzut oka - nowy hydrauliczny system sterowania „comfort box” (VNHD ComBox) umożliwiający pełną, łatwą kontrolę w tym samym czasie wszystkich hydraulicznych funkcji pługa za dotknięciem jednego przycisku.

Głowica obrotnicy jest wyposażona w solidnie łożysko stożkowe i mocny siłownik obrotu. Najnowszym rozwiązaniem jest regulacja kąta pochylenia pługa zintegrowana z siłownikiem obrotu. Szerokość robocza pługa jest regulowana hydraulicznie w zakresie 30-55 cm/korpus za pomocą centralnie umieszczonego siłownika na bloku suwaka. W ten system regulacji szerokości Heliosa można doposażyć w dowolnym momencie. Głębokość roboczą ustawia się na ogumionym kole podporowo-transportowym. – Automatyczna regulacja punktu pociągowego i szerokości pierwszej skiby w trakcie ustawiania szerokości roboczej pługa nie jest sprawą prostą.  Rozwiązanie tego problemu stanowiło jedno z najbardziej złożonych wyzwań w rozwoju nowej serii pługów – podkreśla z dumą Christoph Ebner z działu konstrukcyjnego.

Solidna budowa

W konstrukcji pługa uwagę przykuwa także kilka innych elementów, wśród których jest z pewnością nowo zaprojektowana rama systemu Shell Power Frame (SPF system), w której połączenie między obrotnicą a zamkniętym profilem ramy tworzą stalowe płyty o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie. To rozwiązanie, w połączeniu z optymalnie zintegrowanymi pierwszymi trzema korpusami, zapewnia maksymalną stabilność pługa i zwiększa jego trwałość eksploatacyjną.

W pługu zastosowano nowo zaprojektowane słupice z systemem mocowania, lżejsze a jednocześnie mocniejsze, a także przeciwkamieniowe zabezpieczenie korpusów z kołkami ścinanymi o największej na rynku sile wyzwalającej, wynoszącej 7,5 t.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.