Fendt przedstawił na targach 5 modeli ciągników Vario - modele od 930 do 942, o deklarowanej mocy od 296 do 415 KM. Tym samym wraz z topowym modelem Fendt 942 Vario seria 900 po raz pierwszy przekroczyła granicę 400 KM. Ciągniki 3 serii 900 przeznaczone są dla dużych gospodarstw i firm usługowych, cechują się technicznymi innowacjami, relatywnie niską masą własną oraz oryginalnym wyglądem. Wszystkie prezentowane modele nowej z serii 900 są wyposażone w zaprojektowany i opracowany specjalnie dla Fendta 6-cylindrowy silnik MAN o pojemności 9 l, z turbosprężarką VTG o zmiennej geometrii turbin. Silnik ten spełnia wymagania obowiązującej normy emisji spalin Stage V dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF, katalizatora utleniającego DOC i technologii SCR (selektywna redukcja katalityczna w celu redukcji tlenków azotu NOx). Układ przenoszenia napędu to przekładnia Fendt VarioDrive wraz ze skrzynią biegów Vario TA 300. Rozwiązanie to w założeniu ma zapewnić zmienny napęd na 4 koła oraz sprawne przekazywanie mocy przy zmniejszonym zużyciu paliwa.
Ciągniki z serii 900 to maszyny uniwersalne. Duży zapas mocy, wydajny układ hydrauliczny oraz niska masa własna wynosząca 11,7 t pozwalają stosować Vario 900 do ciężkich prac pociągowych, z wykorzystaniem WOM-u i transportu drogowego z prędkością do 60 km/h. Zintegrowany system regulacji ciśnienia w oponach VarioGrip umożliwia z kolei prowadzenie prac polowych z jednoczesną ochroną wierzchniej warstwy gleby. VarioGrip reguluje ciśnienie w oponach w zakresie od 0,6 do 2,5 bara nawet podczas jazdy, dzięki wykorzystaniu wewnętrznej jednostki obrotowej. Powietrze jest pobierane z podwójnej, chłodzonej wodą sprężarki powietrza, z wykorzystaniem zaworu ciśnieniowego ciągnika. System VarioGrip pozwala również na oszczędność paliwa zarówno w trybie polowym, jak i drogowym. Oferowane przez Fendt opony są w rozmiarze 750/70R44. Wysoki stopień kompatybilności traktora z zawieszanym osprzętem jest możliwy przez modułowy system wyposażenia w tylny podnośnik, tylny i przedni wał odbioru mocy, urządzenia do jazdy wstecznej oraz dzięki dużej ilości wariantów hydraulicznych, sprzęgu i podnośników. Bogata jest również oferta wyposażenia, która obejmuje: pompy hydrauliczne o różnej wydajności, system Infotainment obsługiwany za pośrednictwem terminalu ciągnika, radio z Bluetooth i USB, system Variotronic i inne.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 10/2020 - zamów:
bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę