Aktualności

Valtra świętuje 70. rocznicę

Data publikacji:

Firma Valtra kończy w 2021 roku 70 lat i zamierza świętować swoją rocznicę na różne sposoby i przez cały rok. Siedemdziesiąt lat temu koncentrowano się na mechanizacji rolnictwa, natomiast dzisiaj punkt ciężkości przesunął się na poprawę bezpieczeństwa pracy, rozwój gospodarstw rolnych i sukces przedsiębiorstw wiejskich. Technologie i usługi firmy Valtra zawsze były w stanie sprostać wymaganiom klientów, ale największych osiągnięć firma dokonała w ciągu ostatnich 10 lat. Valtra przewiduje, że w nadchodzących latach cyfryzacja i technologia rolnictwa precyzyjnego znacząco zmienią oblicze rolnictwa.

– Postęp, który rozpoczął się 70 lat temu, wciąż trwa i nabiera tempa. Dzięki wytrwałej pracy nad rozwojem produktów stworzyliśmy już piątą generację ciągników. Teraz nasi klienci oczekują od firmy Valtra inteligentnych rozwiązań. Realizujemy duże inwestycje w naszej fabryce w Suolahti w Finlandii. Właśnie uruchomiliśmy nowe centrum logistyczne, a tego lata rozpocznie się budowa nowej lakierni

– mówi dyrektor zarządzający Jari Rautjärvi.

Ukierunkowanie na klienta teraz i w przyszłości

Valtra, znana dawniej pod nazwą Valmet, rozpoczęła seryjną produkcję ciągników w 1951 roku w Jyväskylä w Finlandii. Pierwszym modelem był Valmet 15, który, jak sama nazwa wskazuje, miał 15 koni mechanicznych i został zaprojektowany tak, aby zastąpić konia w małym gospodarstwie.

Od samego początku zwracano uwagę na potrzeby klientów i wprowadzono rozwiązania konstrukcyjne, z których Valtra jest nadal znana: prześwit był wystarczająco duży do prac leśnych, a sam ciągnik był również idealny do zadań związanych z utrzymaniem dróg. W późniejszym okresie ergonomia kabiny umożliwiła dłuższą i bezpieczniejszą pracę w ciągu dnia i dawała większą swobodę operatorowi.

Firma Valtra zawsze utrzymywała szczególnie bliskie relacje ze swoimi klientami. Na początku lat 90-tych wprowadzono system zamówień klienckich. Oznaczało to, że ciągników nie produkowano w fabryce na magazyn, ale każdy budowano dla konkretnego klienta.

Dzięki temu pionierskiemu systemowi zamówień klienckich fabryka ciągników zawsze dysponowała dokładnymi informacjami na temat potrzeb klientów. Znaczna część pracowników zajmujących się rozwojem i produkcją produktów wywodzi się ze środowiska silnie rolniczego i naprawdę dobrze rozumie potrzeby rolników.

Ukierunkowanie na klienta jest do dziś punktem wyjścia dla rozwoju nowych produktów. Klienci byli integralną częścią procesu opracowywania ciągników czwartej generacji oraz wielokrotnie nagradzanego podłokietnika SmartTouch. Zarówno urządzenia 4. generacji, jak i łatwy w obsłudze SmartTouch stały się bestsellerami, zdobywając niewiarygodną liczbę nagród branżowych.

Dzisiaj ukierunkowanie firmy Valtra na klienta przejawia się w szerokiej gamie dostępnych akcesoriów i wariantów, jak również w opcji Unlimited Studio, gdzie 1 na 3 ciągniki produkowane w fabryce w Suolahti dostosowuje się obecnie do dokładnej specyfikacji klienta. Budowane na zamówienie rozwiązania Valtra są wykorzystywane w do wielu różnych zastosowań – w tym w rolnictwie, generalnym wykonawstwie, obsłudze technicznej lotnisk, a nawet w służbach obronnych.

Podejście skoncentrowane na kliencie można również zauważyć w rozwoju usług serwisowych i cyfrowych takich jak Valtra Connect. Tempo rozwoju firmy jest równie szybkie jak zawsze, ponieważ Valtra dąży do dalszego doskonalenia usług i ciągników zgodnie z potrzebami klientów.

Co nas czeka w najbliższym czasie? Nowe regulacje, na przykład Europejski Zielony Ład, globalne standardy środowiskowe oraz zmiany warunków pogodowych i rolnych stawiają przed rolnikami nowe wyzwania. – Czynniki takie jak zmniejszenie zużycia nawozów i oprysków oraz potrzeba poprawy produktywności gleby stymulują rolnictwo precyzyjne, które z kolei poprawia rentowność. Nasi klienci potrzebują inteligentnych maszyn i bezproblemowego transferu danych pomiędzy maszynami a oprogramowaniem do zarządzania gospodarstwem. Rozwiązania firmy Valtra – takie jak SmartTouch, automatyczne prowadzenie Valtra Guide i usługi inteligentnego rolnictwa takie jak Valtra Connect – pomagają rolnikom osiągnąć te cele – wyjaśnia Mikko Lehikoinen, dyrektor ds. marketingu. – Udział inteligentnych rozwiązań szybko rośnie, a Valtra stoi na czele tego ruchu.

Dealerzy ważnym elementem w obsłudze klienta

Kluczowym elementem obsługi klienta są profesjonalne usługi serwisowe, zaopatrzenie w części zamienne i sprzedaż ciągników. Valtra aktywnie rozwija swoją sieć dystrybucji.

– Personel sprzedażowy i serwisowy firmy Valtra pracuje z nowymi narzędziami cyfrowymi, które zwiększają poziom obsługi klienta i dzięki którym dealerzy mogą teraz zapobiegać potrzebom serwisowym ciągników, aktywować zdalnie usługi rolnictwa precyzyjnego lub skonfigurować ciągnik z wykorzystaniem opcji serwisowych i finansowych dostosowanych dokładnie do potrzeb gospodarstwa. Klient może również zdecydować się na aktywację dodatkowych funkcji w swojej maszynie SmartTouch – specyfikacje ciągnika można rozszerzyć i unowocześnić w zależności od wymagań klienta w zakresie inteligentnego rolnictwa

– komentuje Lehikoinen.

Nowe cyfrowe narzędzia wprowadzono już u wybranych dealerów firmy Valtra w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii w 2020 roku, a w tym roku firma będzie kontynuować procesy wdrażania i rozwoju w całej Europie.

Firma Valtra wprowadziła również zmiany w swojej sieci dystrybucji. Zbliża się ona do klientów poprzez mianowanie nowych dystrybutorów, na przykład we Francji, Wielkiej Brytanii i Iraku.

– Valtra stała się atrakcyjnym rozwiązaniem dla wielu dystrybutorów i zdecydowanie zamierzamy podążać ku rozwojowi

– mówi Lehikoinen.

Specjalnie wyposażony jubileuszowy model serii T

Aby uczcić swoją 70. rocznicę, Valtra wyprodukuje 70 specjalnie wyposażonych ciągników „Limited Redition”. Te rocznicowe modele są dostępne w serii T (od T174e do T254) i będą sprzedawane na całym świecie.

Specjalnie wyposażone jubileuszowe modele wykończono metalicznym lakierem w kolorze głębokiej czerwieni przypominającej o korzeniach firmy Valtra sprzed 70 lat. Kolor czerwony przewija się również w detalach ciągnika, w tym w szwach skórzanej tapicerki i w oświetleniu wnętrza. Jubileuszowy model zdobią czarne felgi i plakietka z nazwą „Limited Redition”.
 

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.