Nowości

Valtra N z podłokietnikiem SmartTouch

Data publikacji:

Począwszy od sierpnia 2017 r. w ofercie Valtry dostępne są ciągniki serii T oraz serii N wyposażone w podłokietnik SmartTouch. Mowa o wariantach Versu oraz Direct. Na rynku pojawiły się również nowe konstrukcje opracowane przez fińskiego producenta.

SmartTouch to wciąż nowy, wielofunkcyjny podłokietnik zaprojektowany i zbudowany przez inżynierów Valtry w Finlandii. Mimo iż w zasadzie każdy producent ciągników rolniczych może pochwalić się multizadaniowym podłokietnikiem, to w przypadku tego oferowanego przez Valtrę jest kilka cech, które wyróżniają go z „tłumu”.

Bardziej intuicyjny

SmartTouch, jak twierdzi sam producent, jest “bardziej intuicyjny niż smartfon”. Ile w tym prawdy? To chyba każdy musi ocenić we własnym zakresie, jednak jest w nim kilka rozwiązań, które wzbudzają zaciekawienie. Innowacyjny podłokietnik Valtry zawiera w sobie przyciskowy panel sterowania, wielofunkcyjną dźwignię jazdy, przełączniki zaworów, układ sterowania tylnym podnośnikiem i WOM, a także efektowny ekran dotykowy.
To właśnie o 9-calowym monitorze dotykowym Valtra pisze, że komfortem obsługi przewyższa popularne na całym świecie telefony. Został on tak zaprojektowany, aby umożliwić łatwe dostosowanie elementów sterujących ciągnikiem oraz dostęp do zaawansowanych funkcji za pomocą kilku kliknięć. Jak podkreśla producent, nowy terminal jest prostszy w obsłudze i bardziej intuicyjny niż telefon. Dużą w tym rolę pełni interaktywny obraz ciągnika wyświetlony na monitorze, który ułatwia lokalizację poszczególnych funkcji i korzystanie z nich. Specjaliści Valtry podkreślają, że dostęp do wszystkich funkcji możliwy jest za pomocą zaledwie trzech kliknięć lub przesunięć ekranu. Co więcej, twierdzą, że poza regulacją fotela operatora oraz systemu klimatyzacji, podłokietnik Valtra SmartTouch pozwala na kontrolę wszystkich innych elementów w ciągniku...

Wielofunkcyjna dźwignia

Warto również zwrócić uwagę na sporą dźwignię wielofunkcyjną, która umożliwia sterowanie przekładnią powershift w sposób, jaki steruje się skrzynią CVT. Wystarczy popchnąć dźwignię, aby ciągnik zaczął przyspieszać i cofnąć, aby zaczął zwalniać, kontrolując w tym samym momencie poziom przyspieszania i zwalniania. Dźwignia jest zsynchronizowana z pedałem przyspieszenia. Co więcej, wyposażona jest również w programowalne przyciski umożliwiające przypisanie dowolnej funkcji ciągnika.


Wśród największych nowości Valtry jest także pięć modeli ciągników serii N i T. Mowa przede wszystkim o modelu N174, który został wyposażony w układ podwójnego zwiększenia mocy oddający do dyspozycji operatora aż 201 KM. Pojawiły się również nowe modele serii T: T234 Direct o mocy znamionowej 220 KM i maksymalnej (z podwójnym „boostem”) 250 KM oraz modelu T254 z silnikiem o mocy nominalnej 235 KM i maksymalnej na poziomie 271 KM (również podwójne zwiększenie mocy) dostępnych w wariantach HiTech, Active oraz Versu.
BK

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.