Opinie użytkowników

Usługi w cenie

Data publikacji:

Korzystanie z usług agrotechnicznych świadczonych wyłącznie sprzętem najwyższej jakości - taka filozofia działania znajduje coraz większe uznanie w dużych gospodarstwach rolnych. Obowiązuje ona również w przypadku Rolniczego Kompleksu Spółdzielczego Agrokompleks z Brzóstowni koło Książa Wielkopolskiego, który odnosi z tego tytułu konkretne korzyści.

W 2012 r. wyliczyliśmy, że nie będziemy kupowali nowych maszyn, które wykorzystywane są tylko okresowo w ciągu roku, tak jak np. kombajn zbożowy przez 2-3 tygodnie. Mamy zatem jeden kombajn rotorowy Case Axial-Flow 2188 z 1997 r., dość wiekowy, choć w środku nie wygląda na swoje lata, który przeznaczony jest głównie do zbioru kukurydzy. Zbiór zbóż to już jednak domena firmy usługowej, z którą związaliśmy się w 2012 r. na takich zasadach, że jesteśmy obsługiwani w pierwszej kolejności. Korzystamy z jednego lub dwóch kombajnów zbożowych New Holland, a także prasy zwijającej i siewnika do rzepaku i zbóż firmy Pöttinger - wyjaśnia Bogdan Woliński, prezes zarządu Rolniczego Kompleksu Spółdzielczego Agrokompleks.

Z kalkulatorem w ręku

Oznacza to, że podstawowym argumentem za podjęciem takiej decyzji był czynnik ekonomiczny. – Zakup kombajnu za pół miliona złotych oznacza, że o jego amortyzacji można by mówić dopiero po 10 latach. A po tym czasie należałoby go wymienić na nową maszynę - czyli brać kredyt czy wyłożyć gotówkę, o którą trudno. . .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 11/2018
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.