Gospodarka i rolnictwo

USA: Nadprodukcja coraz większym problemem

Data publikacji:

Amerykański serwis farmfutures.com poddał szerszej analizie nastroje w amerykańskiej branży mleczarskiej po ostatnich ruchach administracji Donalda Trumpa. Działania te miały pomóc amerykańskim mleczarzom.

Chodzi o zakończenie negocjacji z Kanadą, większe otwarcie tamtejszego rynku i rozpoczęcie dyskusji przez FDA na temat etykietowania produktów alternatywnych z soi, migdałów, owsa itd., które w USA mają domyślną nazwę „mleko”. To co u nas jest niedopuszczalne, nie było dotąd wystarczająco uregulowane w USA.

Serwis, który przytaczamy zwraca jednak uwagę, że powyższe działania Donalda Trumpa nie przyniosą wystarczająco dużych zmian dla amerykańskich farmerów. Wynika to z rozrostu wielkich gospodarstw kosztem mniejszych rodzinnych farm oraz nadprodukcji, która powoduje wykruszanie się kolejnych gospodarstw z produkcji mleka. Do tego dochodzi malejąca konsumpcja płynnego mleka. Choć wiadomo, że towarzyszy temu zainteresowane innymi wyrobami z mleka, to wahająca się konsumpcja mleka pozostaje swoistym symbolem koniunktury lub dekoniunktury.

Amerykański serwis przytacza ciekawe dane: w sierpniu 1988 r. produkcja mleka wynosiła 10,3 mld funtów (4,67 mld kg), a 30 lat później już 17,2 mld funtów (7,8 mld kg). To przyniosło zmniejszenie liczby farm zajmujących się produkcją mleka z 648 000 w 1970 r. do ponad 40 000 w lutym 2018 r.

Źródło: farmfutures.com

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.