Aktualności

Ursus z ponad 100 milionową stratą

Data publikacji:

Ursus szacuje, że w 2018 roku miał 104,6 mln zł jednostkowej straty netto, podczas gdy rok wcześniej strata wyniosła 4,4 mln zł netto - podała spółka w komunikacie. Strata netto w 2018 r. wynikała m.in z systematycznego spadku przychodów ze sprzedaży na rynku krajowym ciągników i maszyn rolniczych, czy spowolnienia realizacji kontraktu z tanzańskim kontrahentem National Development Corporation.

Pogorszenie się sytuacji płynnościowej spółka tłumaczy brakiem możliwości zaciągania zewnętrznego finansowania w bankach i innych instytucjach oraz koniecznością dokonywania zakupów po przedpłaceniu za towar.

W komunikacie Ursus poinformował o dokonaniu korekt obciążających wynik za 2018 r. dotyczących m.in. odpisów aktualizujących wartość zapasów (25,8 mln zł) oraz należności z tytułu dostaw i usług (4,3 mln zł), a także ujęcia rezerw na zwrot uzyskanych dotacji w kwocie 4 mln zł i restrukturyzacyjnej w kwocie 1,2 mln zł.

Spółka podała, że przychody netto ze sprzedaży w 2018 roku wyniosły 86,7 mln zł, czyli spadły o 66 proc. rdr.

Ursus poinformował, że dane te mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie. Raport za 2018 r. spółka opublikuje 25 kwietnia.

Na początku kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego wystąpiła o blokadę rachunków papierów wartościowych prowadzonych na rzecz Pol-Mot Auto, akcjonariusza Ursusa. Jednocześnie złożono do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu wykorzystania opóźnionej informacji poufnej, dotyczącej wszczęcia przez PKO BP egzekucji komorniczej wobec Ursusa.

Źródło:businessinsider.com.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.