Uniwersytet Techniczny w Wiedniu - Bioetanol w silniku wysokoprężnym – wkład do zrównoważonego rozwoju

Uniwersytet Techniczny w Wiedniu - Bioetanol w silniku wysokoprężnym – wkład do zrównoważonego rozwoju

Silnik w którym można stosować (równocześnie) dwa różne rodzaje paliw, został opracowany na Uniwersytecie Technicznym w Wiedniu. Silnik może pracować zarówno na bioetanolu, jak i na oleju napędowym, który jest używany do jego uruchamiania.

W tym celu opracowany został specjalny proces zasilania o nazwie „dual-fuel”, który po raz pierwszy umożliwia w silnikach wysokoprężnych stosowanie dużego udziału bioetanolu. Wykonane pomiary pokazują, że nowe rozwiązanie zwiększa osiągi silnika przy jednoczesnej możliwości zredukowania całkowitej emisji CO2 - maksymalnie do 39%.

Mniej paliw kopalnych to więcej natury

Oprócz rozwoju konstrukcji nowych i bardziej efektywnych silników spalinowych, w ramach starań o ograniczenie emisji zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych emitowanych w sektorze transportu, znaczącą rolę zyskało również paliwo. Na. . .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 24/2018
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

Redakcja ATR

Reklama
Powiązane artykuły