Model Tuatara 1500E oferuje 15 kW mocy dzięki chłodzonemu cieczą silnikowi elektrycznemu o napięciu 120V. System napędu obejmuje automatyczną skrzynię biegów z reduktorem oraz możliwość wyboru trybu 2WD lub 4WD z blokadą mechanizmów różnicowych zarówno na przedniej, jak i tylnej osi, co zapewnia pełną kontrolę w trudnym terenie. W wersji spalinowej Tuatara 1000 EFI, 3-cylindrowy silnik Chery o pojemności 1,0 l i mocy 69 KM pozwala poruszać się z prędkością do 60 km/h.
Ładowność i zasięg
Jedną z charakterystycznych cech Tuatara UTV jest jego przestronna, stalowa skrzynia ładunkowa o wymiarach 160 x 140 x 30 cm, otwierana z trzech stron i wyposażona w elektryczny podnośnik. Ładowność na poziomie 950 kg sprawia, że Tuatara nadaje się do przewozu ciężkich ładunków oraz sprzętu niezbędnego do prac związanych z utrzymaniem terenu, zarówno latem, jak i zimą.
Tuatara 1500E zasilana jest wydajną baterią litowo-żelazowo-fosforanową (LFP), dostępną w dwóch wariantach pojemności: 12 kWh (105 Ah) i 21 kWh (165 Ah). Wersja z baterią 21 kWh oferuje zasięg do 120 km. Czas pełnego ładowania wynosi od 5 do 8 h, co czyni pojazd odpowiednim do intensywnej pracy terenowej.
Co w standardzie?
Konstrukcja Tuatara UTV oparta jest na stalowym podwoziu zabezpieczonym elektroforetycznie, co zapewnia wysoką odporność na korozję i trudne warunki atmosferyczne. Pojazd mierzy 358 cm długości, 155 cm szerokości i 207 cm wysokości, z prześwitem wynoszącym 31 cm, umożliwiającym poruszanie się po nierównym terenie. Rozstaw osi wynosi 240 cm, co zapewnia stabilność, a masa własna pojazdu wynosi 1100 kg.
Jeśli chodzi o wyposażenie standardowe, to Tuatara UTV zapewnia: 3 niezależne fotele z regulowaną kierownicą z wspomaganiem, wielofunkcyjny system napędu 4x4, dostosowany do pracy w ekstremalnych warunkach, wodoodporne radio z Bluetooth oraz składane lusterka, a także hak holowniczy i wyciągarka o uciągu 1000 kg, co umożliwia holowanie i pomoc w ratownictwie terenowym.