Wozy Triotrac od początku wyróżniały się oryginalnym teleskopowym systemem wycinania i załadunku o szerokości 1,85 m, z ruchomym, aktywnym wycinakiem listwowo-nożowym, o wysokości wybierania kiszonki aż 6 m, i pracującym niezależnie, oddzielnym przenośnikiem taśmowym, bardzo szybko napełniającym skrzynię ładunkową (również produktami podbieranymi wprost z ziemi), a także oryginalną ruchomą kabiną, przesuwającą się w górę i w dół, zapewniającą optymalną widoczność.
Obecnie do tych wyjątkowych rozwiązań, oprócz odnowionej i jeszcze bardziej komfortowej kabiny oraz jeszcze oszczędniejszego układu napędowego, w najnowszych modelach dołączyła unikatowa unoszona oś nowego tandemowego układu jezdnego.
Trzecia oś robi różnicę
Wozy Triotrac w nowej wersji wyposażone są z tyłu w układ jezdny typu tandem zamiast pojedynczej osi, w którym również dodatkowa, nienapędzana oś jest skrętna. Ułatwia to manewrowanie, które było jednak mocną stroną także dotychczasowych wozów dwuosiowych, z napędem 4x4, dostępnych ze skrętnymi wszystkimi kołami (3 tryby sterowania). Wśród kluczowych zalet nowego rozwiązania jest jednak oprócz tego możliwość podnoszenia i opuszczania dodatkowej osi (pierwszej z tandemu), czego nie mają inne wozy z podwoziem tego typu. Pozwala to z jednej strony zwiększać lub zmniejszać nośność maszyny, a z drugiej - nacisk na podłoże i ugniatanie gleby.
Aby zapewnić optymalne bezpieczeństwo, kierowca ma pełną kontrolę nad podnoszeniem i opuszczaniem osi. Oś opuszcza się, gdy wóz jest napełniany, w trakcie odważania poszczególnych składników, za pomocą czujników i komputera TrioTronic 7600T (w standardzie), oraz podnosi np. podczas przejazdów od silosu do obory, jeśli tylko teren na to pozwala. Dzięki temu można zaoszczędzić opony (standard 435/50 R 22.5), które nie należą do najtańszych, oraz hamulce bębnowe, czego nie zapewnia tradycyjny tandem.
W obejściu i na drodze
Ponieważ załadowane wozy paszowe, obsługujące zwłaszcza duże gospodarstwa lub grupy gospodarstw, niejednokrotnie muszą pokonywać spore odległości po drogach publicznych, rozwiązanie z dodatkowa osią jest szczególnie pożądane tam, gdzie obowiązuje ograniczenie nacisku na oś w transporcie drogowym. Napędzane silnikami o mocy 163 km/h i poruszające się z prędkością do 40 km/h (tryb transportowy) dwuosiowe Triotraki zapewniają dopuszczalną masę całkowitą na poziomie 18 t, natomiast trzyosiowe - 25 t, co oznacza dopuszczalny nacisk na oś wynoszący około 8 t, w zupełności zadowalający dla dostępnych maszyn o pojemności od 17 do 24 m³.