Nowy kombajn zbożowy CRfirmy New Holland, wyposażony w podwójny osiowy rotor, charakteryzuje się brakiem układów napędowych między układem jezdnym, a zewnętrznym podwoziem. Moc obrotowa zespołów żniwnych przenoszona jest za pomocą wału napędowego umieszczonego nad układem jezdnym, po prawej stronie maszyny. Mechaniczny napęd bębna podającego obu rotorów jest realizowany przez lewy osiowy rotor młócąco-separujący, który pełni rolę wału pośredniego. Taka konstrukcja umożliwia poszerzenie podwozia bez zmiany szerokości transportowej, tworząc przestrzeń między podwoziem, a układem jezdnym. Dzięki kanałowi o szerokości 1,56 m, firma New Holland skutecznie zwiększyła szerokość podwozia i szerokość kanału omłotu, co przekłada się na wydajność i jeszcze większy potencjał kombajnu zbożowego.
Firma Case IH zaprezentowała innowacyjny czujnik do monitorowania stanu łożysk. Wspólny projekt z Flanders Make zaowocował systemem, który działa autonomicznie po zamontowaniu na łożysku. Wykorzystując Wi-Fi i dedykowaną aplikację, czujnik zbiera dane dotyczące drgań łożyska, oblicza pozostałą żywotność i przekazuje te informacje na telefon komórkowy użytkownika.