[ATR] Aktualności Lemken

To już ćwierć wieku działalności Lemken Polska

Data publikacji:
To już ćwierć wieku działalności Lemken Polska

Od prawej: Nicola Lemken, właścicielka firmy, Anthony van der Ley, dyrektor zarządzający (oboje Lemken), Krzysztof Mrula, Marek Zieliński, Michał Adamowicz (przedstawiciele Lemken Polska) i Jan Wosiek, menedżer eksportu na rynek polski, Europy Wschodniej i do krajów centralnej Azji (Lemken).

Pozostająca wciąż w rękach jednej rodziny firma Lemken należy do najstarszych producentów maszyn rolniczych. Założona przez Wilhelma Lemkena w roku 1780 jako kuźnia notuje stały rozwój, który doprowadził ją do obecnej, mocnej pozycji. Marka Lemken bez wątpienia pozycjonuje się wysoko również na rynku polskim, na którym od 25 lat działa przedstawicielstwo tej firmy w naszym kraju. Ćwierć wieku działalności Lemken Polska podsumowano 6 lipca podczas konferencji prasowej w warszawskim hotelu Sofitel Victoria.

Firma Lemken była w latach 90. jednym z pionierów rozwoju działalności na rynku Europy Środkowo-Wschodniej - od 1993 r. maszyny tej marki dystrybuowane były przez dilerów współpracujących bezpośrednio z fabryką. Po kilku latach usystematyzowano tę działalność, w efekcie czego w 1997 r. uruchomiona została firma Lemken Polska - pierwsza spółka córka na rynku eksportowym.

– Jesteście gośćmi specjalnymi jubileuszu 25-lecia Lemken Polska. Jesteśmy bardzo dumni z tego faktu i cieszymy się z bardzo dobrego i dynamicznego rozwoju na rynku polskim

– powiedziała inaugurująca konferencję prasową Nicola Lemken, spadkobierczyni i obecna właścicielka rodzinnego biznesu.

Towarzyszący jej Anthony van der Ley, dyrektor zarządzający, przybliżył zaś kluczowe informacje dotyczące firmy. Lemken dysponuje dziś łącznie 9 fabrykami i montowniami maszyn. Łącznie zatrudnia 1700 osób (49% - produkcja), a w ub. roku wyprodukowała ok. 15 tys. maszyn (81% z nich trafiło na eksport) - przychody sięgnęły poziomu 446 mln euro. Oczywiście największym rynkiem, z udziałem 19% pozostają Niemcy, a z eksportowych Francja, z udziałem 13%. Warto zwrócić uwagę na duże znaczenie Europy Środkowo-Wschodniej - 35% w 2021 r., również za sprawą stabilnej sprzedaży na rynku polskim, który stale plasuje się w pierwszej dziesiątce najważniejszych rynków zagranicznych w firmie.
Skoro już mowa o Lemken Polska, to siedziba spółki znajduje się Żalęcinie w Zachodniopomorskiem - za sprzedaż odpowiada 4 regionalnych kierowników sprzedaży i 20 dilerów działających na terenie całego kraju. Obsługę posprzedażową zapewniają 3 serwisanci oraz przedstawiciel obsługi klienta w obszarze części zamiennych.

Lemken dystrybuuje na rynku polskim całe portfolio produktów w zakresie uprawy, siewu, jak również produkty z działu CropCare. Wśród nowości warto wymienić kombinację uprawowo-siewną Solitair DT, kultywator Karat 10 i lekkie zawieszane pługi obracalne z serii Juwel. Asortyment uzupełniają maszyny do pielenia Steketee, które nie tylko oferują konwencjonalnym gospodarstwom przyjazną dla środowiska alternatywę w pielęgnacji roślin, ale są również często stosowane w uprawie warzyw.

Lemken Polska w liczbach (2021 r.)

  • Obroty na rynku polskim - 11,3 mln euro (12 mln euro – średnia z ostatnich kilku lat)
  • Prognoza sprzedaży na rok 2022 - 12 mln euro
  • Najpopularniejsze produkty (według grup maszyn) pługi, brony talerzowe Rubin i Heliodor, zestawy uprawowo-siewne Zirkon + Saphir
  • Dilerzy z najwyższą sprzedażą Roltech, Pro Agro, Agro-Eko
Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.