Gospodarka i rolnictwo

Terminy nawożenia azotem mineralnym

Data publikacji:

20 lutego Zarząd KRIR popierając postulaty rolników, zwrócił się do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego o zmianę terminu rozpoczęcia wysiewu nawozów azotowych mineralnych, które są określone obecnie na 1 marca w sposób określony nie datą a warunkami pogodowymi.

W części zachodniej Polski, zima miała łagodny przebieg – brak okrywy śnieżnej, długotrwałych i silnych mrozów. Od dwóch tygodni w Polsce na terenach zachodnich istnieją warunki na intensyfikację wiosennych prac polowych z temperaturami przekraczającymi w ciągu dnia 10ºC. Sytuacja ta, sprawiła, że rośliny ozime wznowiły wegetację i konieczne jest zasilenie ich składnikami pokarmowymi, jednak uniemożliwiają to nałożone terminy, szczególne dotyczy to rzepaku ozimego, który ma duże zapotrzebowanie na składniki mineralne, a najbardziej na azot, który należy zastosować wcześnie, aby roślina mogła odpowiednio wzrastać, a jego brak obniży plon. Brak jest przeciwskazań agrotechnicznych do przeprowadzenia zabiegu nawożenia (pola nie są zalane, zamarznięte i nie ma okrywy śnieżnej), jednak data 1 marca ustanowiona przepisami uniemożliwia wysiew nawozów.

"Należy więc dostosować przepisy prawne w tym zakresie. Biorąc to pod uwagę, Zarząd KRIR zawnioskował o zmianę przepisów dotyczących terminów stosowania mineralnych nawozów azotowych i wprowadzenie odstępstwa, jeśli w danym roku wystąpi opisana wyżej sytuacja pogodowa." - można przeczytać na stronie KRIR.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.