Zobacz także: Rozruszniki i alternatory na lata
Główne, znane już zalety ładowarki T4512 to połączenie kompaktowych wymiarów pozwalających na transport maszyny nawet na przyczepie samochodowej (wysokość poniżej 2 m, szerokość 1,56 m) oraz jej osiągów. Wysokość podnoszenia wynosi w tym przypadku 4,5 m, a maksymalne obciążenie 1,25 t. Niemiecki producent wyposażył swoją ładowarkę w nowy silnik Yanmar w dwóch wersjach. Podstawowa jednostka napędowa ma obecnie moc 25 KM, a większy wariant to 45 KM. Porównując to do wcześniejszej wersji ładowarki, jej moc silnika wynosiła 31 lub 40 KM. Jednak dzięki zastosowanym rozwiązaniom i specyfikacji nowe jednostki napędowe zapewniają lepsze osiągi. Silniki Yanmar spełniają też wymagania normy emisji spalin Stage V. Wersja o mocy 25 KM nie wymaga przy tym żadnego systemu przetwarzania spalin, natomiast w wersji 45 KM układ napędowy wyposażony jest w filtr cząstek stałych (DPF) w połączeniu z katalizatorem oksydacyjnym (DOC). W słabszej wersji ładowarka osiąga maksymalnie 20 km/h, w mocniejszej można wybrać prędkość maksymalną 20 lub 30 km/h. Układ hydrauliczny ładowarki zasilany jest przez pompę o wydajności 28,6 l/min, dostępne są również opcja wyboru 42 l/min oraz w wersji High Flow o przepływie do nawet 70 l/min.
Nowy napęd
Firma Weidemann wyposażyła ładowarkę T4512 w nowy, sterowany elektronicznie napęd z systemem ecDrive (Electronic Control Drive). Kierowca ładowarki ma do dyspozycji 4 różne tryby jazdy. W trybie automatycznym maszyna uzyskuje 100% mocy, w ekonomicznym, po osiągnięciu żądanej prędkości, prędkość obrotowa silnika jest redukowana do 2200 obr./min, co pozwala na zmniejszenie hałasu oraz oszczędność paliwa. Pozostałe 2 tryby jazdy są specjalnie przeznaczone do użycia osprzętu dodatkowego, obsługiwanego hydraulicznie lub do optymalnego wykonania szybkich cykli ładowania. Dostępne są także 3 tryby kierowania, a nowością w modelu T4512 są 2 opcjonalne: na przednie koła, co zapewnia bezpieczną jazdę także przy wyższych prędkościach oraz tryb jazdy bokiem, który umożliwia precyzyjną nawigację podczas jazdy na boki, na przykład podczas pracy blisko ściany.
Zmieniony wizerunek
Ładowarka T4512 przeszła także znaczący face lifting. Zmieniona została maska silnika ze zmodyfikowanym przepływem powietrza, kabina operatora oraz dodano nową, czerwoną osłonę dachową. Kabina operatora zapewnia doskonały widok na obszar roboczy oraz do góry. Standardowo wyposażona jest w wycieraczki szyb, roletę, ogrzewanie szyby tylnej, system oświetlenia roboczego LED, system ogrzewania i wentylacji, przejrzysty układ przełączników, oparty na kolorystycznym systemie, regulowaną kolumnę kierownicy, wielofunkcyjny dżojstik, czytelny wyświetlacz z systemem diagnostyki i analizy Wedias. W opcji są dostępne: rozszerzenie systemu oświetlenia, wentylator rewersyjny, radio z USB, klimatyzacja itd. Na wyróżnienie zasługuje również opatentowany przez firmę Weidemann system wspomagania kierowcy Vertical Lift System (vls). System ten umożliwia płynną pracę i wspomaga operatora ładowarki w trudnym terenie dzięki częściowo zautomatyzowanym ruchom wysięgnika teleskopowego. Dzięki temu rozwiązaniu doświadczeni operatorzy mogą pracować wydajniej i bezpieczniej, a mniej doświadczeni użytkownicy otrzymują niezbędne wsparcie przy trudniejszych pracach załadunkowych i podnoszeniu.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 17-18/2020 - zamów:
bezpłatny egzemplarz prenumeratę