Jedną z kluczowych cech linii z czterema modelami (930-942) jest 60-calowy rozstaw kół. Silnik AGCO Power uznano za fizycznie zbyt duży, więc inżynierowie Marktoberdorf współpracowali z MAN przy opracowywaniu nowego 9-litrowego silnika Stage V o sześciu stopniach mocy. Wykorzystuje tę samą technologię o niskiej prędkości obrotowej co seria 1000 z pełną mocą dostępną w przedziale 1500–1 700 obr./min i 40 km / h można osiągnąć przy zaledwie 950 obr./min, zwiększając ją do 1450 obr./min przy 60 km/h.
Podczas gdy skrzynia biegów jest zasadniczo tą samą jednstostką Vario, co w większych ciągnikach, modele 900 mają nowe osie i nieco niższy udźwig. Wprowadzono również układ hydrauliczny z dwiema pompami, umożliwiający przeznaczenie jednej pompy 220 l/min do zasilania wentylatora wiertniczego, podczas gdy druga jednostka 210 l/min zajmuje się innymi funkcjami urządzenia. Obie pompy mają różne wyjścia, aby zmniejszyć wibracje.
W kabinie dostępna jest opcja systemu audio-nawigacyjnego 4.1 z ośmioma mikrofonami w dachu, aby uzyskać wyraźny dźwięk podczas wykonywania połączenia bez użycia rąk.
W Wielkiej Brytanii pojawia się wczesna partia ośmiu serii demo 900, które we wtorek opuściły Marktoberdorf, a inne jednostki przybędą w najbliższych tygodniach. W 2018 roku Fendt sprzedał ponad 150 ciągników serii 900 w Wielkiej Brytanii i Irlandii.