Osie zamocowane są do resorów śrubami kabłąkowymi. Zastosowany układ jezdny typu tandem poprzez dodatkowe obciążenie tylnej osi ciągnika powoduje zwiększenie siły uciągowej, co jest szczególnie korzystne w trudnych warunkach terenowych. Maksymalna prędkość transportowa przyczepy wynosi 40 km/h. Szczelna skrzynia ładunkowa umożliwia transport wszelkiego rodzaju materiałów, w tym drobnego ziarna, bez potrzeby stosowania dodatkowych uszczelnień. Grubość blachy podłogi wynosi 5 mm. Pojemność ładunkowa skrzyni wynosi standardowo 12,5 m³, a z wykorzystaniem standardowo dostępnych 500-mm nastaw pojemność ta wzrasta do 18,8 m³. Do ściany i nadstawy przedniej mocowane są drabinki wejściowe, a po wewnętrznej stronie skrzyni, naprzeciwko drabinek są umiejscowione dodatkowo stopnie przydatne podczas przeprowadzania prac konserwacyjnych i inspekcyjnych. Okno zsypowe umieszczone w ścianie tylnej ułatwia rozładunek materiałów sypkich. Przyczepa ma również możliwość połączenia z podajnikami i przenośnikami usprawniającymi rozładunek. T-617/4 zapewnia możliwość wywrotu do tyłu i na boki z kątem roboczym wynoszącym 50°. W wyposażeniu standardowym znajdują się również: pneumatyczna instalacja hamulcowa działająca na 4 koła obu osi oraz postojowy hamulec ręczny z korbą działający na koła jezdne pierwszej osi, podpora mechaniczna pod dyszlem, instalacja oświetleniowa 12 V spełniająca wymogi ruchu drogowego, opony w rozmiarze [385/6 R22,5] oraz kliny pod koła. Opcjonalnie dostępne są: tylny zaczep, koło zapasowe, hydrauliczna instalacja hamulcowa, plandeka ze stelażem, podest przedni, rynna zsypowa oraz system oświetlenia z lampami LED. W ofercie CynkoMetu jest również 14-tonowa wersja przyczepy T-617/4.