Strautmann - Udoskonalone modele Sherpa

Strautmann - Udoskonalone modele Sherpa

Firma Strautmann przed targami Eurotier 2018 rozszerzyła swoją ofertę samojezdnych wozów paszowych o udoskonalone modele Sherpa 120 i Sherpa 140. Oprócz nowego silnika do maszyn Sherpa wprowadzono wiele nowoczesnych usprawnień, by były jeszcze bardziej wydajne i w pełni dostosowane do potrzeb wymagających klientów.

Wprowadzony na rynek w 2014 r. wóz paszowy Sherpa został gruntownie zmieniony i może pochwalić się teraz nową sylwetką. Dostępne są dwa modele o kubaturze 12 m³ lub 14 m³. Każdą z maszyn wyposażono w pionowy ślimak mieszający Vario² o stopniowanej konstrukcji i podobnie jak we wszystkich ciągnionych czy samojezdnych wozach paszowych Strautmann, ściany zbiornika wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości St52, o grubości
8 mm. Elementy hydrauliczne przeniesiono na prawą stronę wozu, podobnie jak w serii Verti-Mix SF i Verti-Mix Double SF. Napęd trakcyjny zoptymalizowano przy pomocy mechanicznego wyzwalania sterowanego pedałami. Tylna część obu pojazdów uzyskała bardziej smukłą sylwetkę. Istnieje możliwość składania bocznych świateł obrysowych, a nowo zaprojektowana geometria włazu minimalizuje osadzanie się paszy. Nowa rama pojazdu uzyskała dodatkową ochronę przed korozją poprzez nałożenie specjalnej powłoki metodą galwanizacji. Maksymalna wysokość podnoszenia frezu w modelach Sherpa 120 i Sherpa 140 została zwiększona o 20 cm i wynosi obecnie 4,5 m. Teraz pobieranie komponentów paszowych z wysokiej pryzmy nie stanowi najmniejszego problemu.

Kompaktowe wymiary

Wozy paszowe Sherpa 120 i Sherpa 140 mogą uczestniczyć w ruchu drogowym, jako maszyny z własnym napędem na przednią sztywną oś z maksymalną prędkością 25 km/h. Wahadłowa tylna oś zapewnia sporą zwinność, dzięki czemu poziom wszelkich manewrów i komfort jazdy może być jeszcze wyższy. Wymiary maszyn (długość: 8,25 m, wysokość: 2,54 m w modelu 120 i 2,79 m w modelu 140, szerokość z wysypem jednostronnym: 2,52 m, z wysypem obustronnym: 2,62 m) pozostają identyczne, jak w poprzednich modelach. Takie ergonomiczne kształty umożliwiają swobodne poruszanie się maszyny w ciasnych pomieszczeniach inwentarskich. Silnik 4045 HFC04 o mocy 104 kW (141 KM) został wyprodukowany przez firmę John Deere. Czterocylindrowa jednostka napędowa jest zgodna z ustawowymi wymogami normy Stage IV. Ponieważ nowy silnik wymaga więcej miejsca na przetwarzanie spalin, jest teraz zainstalowany z boku, po prawej stronie pojazdu. Nowe umiejscowienie silnika umożliwia łatwy dostęp podczas prac konserwacyjnych.

fot.firmowe

GA

Reklama
Powiązane artykuły