Strautmann - Przyczepy zbierające Magnon CFS

Strautmann - Przyczepy zbierające Magnon CFS

Seria Magnon CFS firmy Strautmann to nowa linia przyczep zbierających z rotorami tnącymi. Oferowane są modele w 3 wersjach: 430, 470 i 530, o ładowności odpowiednio 42, 46 i 52 m³. Przyczepy reprezentują nową, najwyższą linię w ofercie Strautmann i zostaną wystawione podczas targów Agritechnica 2019. W sezonie 2020/21 seria ta całkowicie zastąpi modele Tera-Vitesse CFS.

Prezentowane przyczepy Strautmann są wyposażone w podwozie hydrauliczne. Modele 430 i 470 mają podwozie tandemowe o nacisku osi 20 t, model 530 posiada podwozie tridem o nacisku osi 30 t. Największe dostępne w  ofercie producenta opony to 800/45 R 30,5. Wywierają mały nacisk na podłoże i stawiają niewielki opór toczenia, co przekłada się na większy komfort pracy i niższe zużycie paliwa. Zastosowane osie BPW mogą być wyposażone w pasywny - mechaniczny lub aktywny - elektroniczny układ kierowniczy.

Nowe rozwiązania

Przyczepy Magnon CFS oferują zupełnie nową koncepcję podbieracza, nowo opracowany zespół tnący Exact-Cut i hydraulicznie odchylany przedni panel dla zapewnienia najwyższej wydajności podczas zbioru.  
Nowatorski podbieracz Flex-Load o szerokości 2,25 m ma 6 rzędów plastikowych zębów ułożonych w kształcie litery V. Zęby wykonane z tworzywa zamiast stali zapewniają wyższy stopień elastyczności i dopasowują się lepiej do nierównego terenu. Dodatkowym udogodnieniem są też stalowe ścinacze montowane pomiędzy zębami w niskiej pozycji, tak aby zapewnić optymalny przepływ zbieranego materiału i jednocześnie zapobiegać jego owijaniu się na podbieraczu. Płynną pracę i zmniejszenie zużycia elementów roboczych umożliwia tutaj brak kontaktu między zębami i zdzierakami. W przypadku konieczności wymiany zębów czynność tę wykonuje się łatwo i szybko, odkręcając tylko jedną śrubę. Podbieracz jest napędzany hydraulicznie i regulowany bezstopniowo, dopasowując się do warunków zbioru. Funkcja automatycznego dostosowania prędkości podbieracza do prędkości ciągnika jest dostępna standardowo. Wymagana głębokość robocza ustawiana jest w prosty sposób na kołach prowadzących za pomocą wzoru otworów. Dla jeszcze lepszego dopasowania do nierównego podłoża opcjonalnie dostępna jest szeroka rolka prowadząca montowana za podbieraczem. Walec CFS umożliwiający przepływ materiału do rotora też montowany jest za podbieraczem. Nowy wirnik ma szerokość 2100 mm, a zastosowane uzwojenie ślimaka o szerokości 180 mm po zewnętrznej stronie wirnika umożliwia optymalne przesuwanie zbieranego materiału. Przenoszenie napędu odbywa sie przez boczną skrzynię biegów.

Efektywny Exact-Cut

Nowym rozwiązaniem zastosowanym w wozach Magnon jest zespół tnący Exact-Cut wyposażony w 48 noży, który zapewnia teoretyczną długość cięcia wynoszącą 35 mm. Zastosowane noże mają krawędzie tnące po obu stronach. System ochrony noża w przypadku kontaktu z ciałem obcym sprawia, że nóż całkowicie odchyla się od kanału przenośnika, a następnie automatycznie powraca do pozycji roboczej. Ta koncepcja ma na celu ograniczenie uszkodzenia krawędzi noży do minimum.
Innowacyjnym rozwiązaniem w serii Magnon CFS jest też hydraulicznie odchylany panel przedni stosowany dla optymalnej kompresji materiału. W przypadku gdy przestrzeń ładunkowa jest całkowicie wypełniona do tyłu, panel przedni automatycznie obraca się do przodu, oferując dodatkowe 5 m³ pojemności ładunkowej. Analogicznie podczas rozładunku panel przedni automatycznie obraca się do tyłu, gwarantując sprawne opróżnienie skrzyni ładunkowej. Wspomniana skrzynia ma szerokość 2,4 m i jej podłoga transportowa wykonana jest ze stali ocynkowanej. Zawiera 4 odporne na zużycie łańcuchy o obciążeniu zrywającym 13 t każdy.
Dopełnieniem prezentowanych przyczep zbierających jest przebudowany we współpracy z Müller Elektronik system sterowania. Zainstalowane oprogramowanie sterujące podzielono na 3 tryby pracy: załadunek, transport drogowy, rozładunek. Wybierając odpowiedni tryb pracy, operator maszyny ma  teraz do dyspozycji bezpośredni wybór  najważniejszych funkcji, przez co obsługa maszyny jest intuicyjna i ergonomiczna. Modernizacji uległ także terminal kontrolny Smart 570 kompatybilny z magistralą Isobus. Posiada on dotykowy wyświetlacz 5,7” oraz zintegrowane klawisze membranowe umieszczone po prawej stronie dla zapewnienia wydajnej i komfortowej pracy operatora.

PM

Reklama
Powiązane artykuły