Dane dotyczące sprzedaży ciągników w 2019 r. pokazują pewne zmiany wśród ścisłej czołówki. Tegorocznym liderem (niezmiennie od 11 lat) jest wciąż marka New Holland, która w ub. roku osiągnęła ponad 18-proc. udział w rynku (1409 sztuk; 18,3%), tracąc jednak ok. 3,6 p.p. w stosunku do rekordowo dobrego 2018 r. Dwucyfrowy udział w rynku uzyskały jeszcze marki: John Deere (932 szt.; 12,1%, spadek o ok. 2,7 p.p.), Kubota (903 szt.; 11,7%, wzrost o 1,2 p.p.), Deutz-Fahr (784 sztuki; 10,2%, o 2 p.p. więcej) i Zetor (778 szt.; 10,1%, więcej o 0,8 p.p.). Dla porównania w 2018 r. pozycje w pierwszej „piątce” wyglądały następująco: New Holland, John Deere, Kubota, Case IH i Zetor. Na dalszych pozycjach warto zwrócić uwagę, że dobre efekty przynoszą działania nowej sieci sprzedaży marki Massey Ferguson, która zwiększyła udział rynkowy z 2,7 do 5%, a także na rosnącą pozycję - dysponującą jedynie ciągnikami niskich mocy - marki Lovol (wzrost z 0,4 do 1,4%). Z drugiej strony dane statystyczne potwierdzają pogłębiający się kryzys Ursusa - spadek z 3,3 do 1,8% udziału w rynku nowych ciągników rolniczych...
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 01/2020
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę