Aktualności

Sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce. Hamowanie rynku 

Data publikacji:

W pierwszych sześciu miesiącach 2022 r. spadła w porównaniu do stycznia-czerwca 2021 r. Wystarczy rzut oka na dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), które wskazują, iż w tym czasie klienci zarejestrowali 5599 szt. nowych ciągników rolniczych. Wolumen rynku po styczniu-czerwcu br. jest niższy o 15,6% niż w analogicznym okresie 2021 r. (6631 sztuk). W czerwcu br. zarejestrowano zaś 944 szt. nowych ciągników rolniczych. Oznacza to 27,7 proc. spadek w stosunku do czerwca 2021 r.

    Sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce. Hamowanie rynku 

Dane dotyczące sprzedaży ciągników w styczniu-czerwcu 2022 r. nieco różnią się od ubiegłorocznych rankingów sprzedaży. Tegorocznym liderem jest marka New Holland, która w pierwszych sześciu miesiącach br. uzyskała ok. 17-proc. udziału w rynku (953 sztuki; 17%). Dwucyfrowy udział w rynku uzyskała jeszcze marka John Deere (757 sztuk; 13,5%), z kolei na najniższym stopniu podium uplasowała się Kubota (532 sztuki; 9,5%). Dla porównania w styczniu-czerwcu 2021 r.. dwucyfrowymi udziałami mogły pochwalić się marki: New Holland (1274 sztuki, 19,2%), Kubota (737 sztuk, 11,1%), John Deere (701 sztuk, 10,6%) i Deutz-Fahr (663 sztuki, 10%).

Jeśli chodzi o liderów w poszczególnych przedziałach mocy, to styczeń-czerwiec 2022 r. pokazuje duże zróżnicowanie rynku w konkretnych kategoriach. W przedziale mocy do 30 KM lideruje Kubota, 31-50 KM - Farmtrac, 51-70 i 71-100 KM - New Holland, 101-140 KM - Deutz-Fahr, zaś 141-200 i powyżej 200 KM - John Deere.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.