Dane dotyczące sprzedaży ciągników w 2018 r. potwierdziły dominację marki New Holland na rynku polskim, która wyraźnie przekroczyła ponad 20-proc. udział w rynku (1706 sztuk; 21,9%). Dwucyfrowy udział w rynku uzyskały jeszcze marki: John Deere (1151 szt.; 14,8%), a także Kubota (821 szt.; 10,5%). Dla porównania w całym 2017 r. dwucyfrowymi udziałami mogły pochwalić się jeszcze kolejne 2 marki - Zetor (w zeszłym roku 728 szt. i 9,3%) oraz Deutz-Fahr (obecnie 639 szt. i 8,2%), które zdeklasowane zostały jednak przez markę Case IH, która w 2018 r. uplasowała się na czwartym miejscu (732 sztuki; 9,4%).
Jeśli chodzi o liderów w poszczególnych przedziałach mocy, to 2018 r. pokazuje duże zróżnicowanie rynku w konkretnych kategoriach. W ostatnich 12 miesiącach New Holland był numerem jeden w najpopularniejszych przedziałach mocy - 71-100 i 141-200 KM. W przypadku ciągników o mocy do 30, 31-50 i 51-70 KM dominuje Kubota, zaś jeśli chodzi o modele o mocy 101-140 i powyżej 200 KM - marka John Deere.
Warto zwrócić uwagę, iż w całym 2018 r. producenci, importerzy i dilerzy ciągników rolniczych zarejestrowali „na siebie” 1072 szt. ciągników. Wśród marek w tej kategorii zdecydowanie przoduje John Deere - 376 szt., który w grudniu ub. roku był dzielnie. . .
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 01/2019
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę