Aktualności

Słaby rok New Hollanda we Włoszech

Data publikacji:

Włochy to kolejny kluczowy rynek w Europie, obok Francji i Niemiec. W 2022 r. wprowadzono tam na rynek łącznie 20 217 ciągników rolniczych. Chociaż odpowiada to spadkowi o 17,1%, nie jest to zaskakujące po boomie w 2021 r., kiedy sprzedaż ciągników gwałtownie wzrosła o ponad 35%.

    Zapaść New Hollanda we Włoszech

Eksperci jako przyczyny spadku rynku podają głównie problemy z łańcuchem dostaw, wzrost cen surowców i niepewność geopolityczną. Podobnie jak w poprzednim roku, New Holland zapewnił sobie pierwsze miejsce we włoskiej statystyce rejestracji, ale stracił ponad dwa p.p. udziału w rynku przy ponadprzeciętnym spadku (-25,6%).

Z kolei spadek rejestracji w firmie John Deere (-6,6%) był bardziej umiarkowany, dzięki czemu amerykańska marka zdołała awansować na drugie miejsce. Ubiegłoroczny wicelider Landini stracił ponadprzeciętnie (-25,7%) i musiał zadowolić się czwartym miejscem na rodzimym rynku. Największe zyski odnotował Goldoni - dzięki wzrostowi o ponad 62% włoski producent ciągników kompaktowych podwoił swój udział w rynku - do 1%. Tylko marka Valtra firmy AGCO była w stanie odnotować wzrost (+25,7%), podczas gdy wszyscy inni producenci dostarczyli mniej ciągników niż w roku poprzednim. 
 

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.