W programie przewidziano szereg interesujących wydarzeń. Na 25 i 26 lutego zaplanowano m.in. ciekawe bezpłatne wycieczki do biogazowni oraz do dwóch gospodarstw rolnych, a także do fabryki Massey Fergusona w Beauvais. Uwagę firm handlowych powinien zwrócić „dzień dilerów” (Dealers-Day), który odbędzie się 25 lutego pod egidą francuskiego związku dystrybutorów maszyn rolniczych SEDIMA oraz europejskiego związku sprzedawców CLIMMAR, stanowiący dobrą okazję do nawiązywania kontaktów. Pierwszy „Dealers-Day” w roku 2015 spotkał się z dużym zainteresowaniem, co skłoniło organizatorów do jego powtórzenia. Tematem tegorocznego jest nurtujące dilerów pytanie: Jak znaleźć i zatrzymać wykwalifikowanych pracowników dystrybucji i serwisu?
Złote innowacje
Podczas tegorocznych targów przyznano 27 medali SIMA Innovations Award, w tym 2 złote, 5 srebrnych i 20 brązowych. Złoty medal otrzymał montowany na TUZ ciągnika, uniwersalny adapter DynaTrac firmy Laforge, który pełni funkcje tylnego TUZ-u i jednocześnie automatycznie pozycjonuje maszynę, niwelując odchyłki od właściwego toru jazdy spowodowane m.in. asymetrią w linii ciągu, zmiennością gleby czy bocznym ściąganiem sprzętu na pochyłości. Adapter w wersjach Premium i Ultima współpracuje z maszynami zaczepianymi, półzawieszanymi i zawieszanymi, także napędzanymi od WOM (Ultima). Dzięki DynaTrac maszyny podążają dokładnie za ciągnikiem prowadzonym przez system kierowania GPS, gdyż adapter na podstawie danych z układu sterowania GPS lub z kamery aktywnie wyrównuje wszelkie boczne przesunięcia maszyny od optymalnej linii z dokładnością do 1 cm. Układ działa z modułami automatycznego kierowania różnych marek i wymaga tylko jednego oprogramowania do wszystkich maszyn.
Nagrodzony również złotem Claas Jaguar 960 Terra Trac to pierwsza sieczkarnia fabrycznie wyposażona w innowacyjny układ jezdny Terra Trac na przedniej osi, z gąsienicami o szerokości 635, 735 lub 890 mm. Terra Trac nie tylko gwarantuje lepszą trakcję i mniejsze ugniatanie gleby, lecz także chroni dodatkowo użytki zielone przed uszkodzeniem podczas skrętów i nawrotów. W trakcie skrętu obie środkowe rolki podporowe gąsienicy są bowiem automatycznie dociskane do gruntu, a przednie koło napędowe jest unoszone, co o 1/3 zmniejsza powierzchnię przylegania gąsienic do podłoża, która może niszczyć darń. Ponieważ podwozie Terra Trac jest dłuższe od kołowego o ok. metr, a gąsienice są niższe od kół, lepszy jest też dostęp do bębna rozdrabniającego ziarno, co ułatwia jego demontaż. Jaguar 960 Terra Trac może poruszać się z prędkością do 40 km/h, a z gąsienicami 635 mm ma szerokość tylko 3 m. Jazdę w trudnym terenie umożliwia wahliwe, amortyzowane zawieszenie z oscylacją do 10° w górę i 13° w dół.
fot.firmowe