[ATR] Aktualności Pichon

Samson/Pichon - konsolidacja rynku

Data publikacji:

Obchodząca w ub. roku 75-lecie działalności duńska firma Samson z początkiem stycznia br. przejmuje działalność Pichon Industries. Dzięki tej transakcji Samson Group chce stać się największym europejskim producentem wozów asenizacyjnych.

– Obie firmy bardzo dobrze się uzupełniają, zarówno pod względem produktów, zakładów produkcyjnych, jak i dystrybucji – mówi Lars Henriksen, dyrektor generalny Samson Agro. Coraz większy nacisk na wykorzystanie nawozów naturalnych wymusza na producentach rozwój technologiczny. – Niewątpliwie przyspieszy to konsolidację wśród producentów ze względu na siłę finansową potrzebną dla wymaganego rozwoju produktów. Dzięki temu przejęciu Samson Group uzyskuje bardzo dobrą pozycję na przyszłość – dodaje Christian Junker, prezes zarządu Samson.

Obie marki oraz ich portfolio produktów w dobry sposób się uzupełniają. Maszyny z fabryki w Viborgu są przeznaczone głównie dla przedsiębiorstw usługowych oraz dużych zakładów hodowlanych. Tymczasem produkty z logiem Pichon przeznaczone są przede wszystkim dla małych i średnich gospodarstw rolnych oraz średnich przedsiębiorstw usługowych. Firma Pichon produkuje wozy asenizacyjne o pojemności od 5 do 30 m³ napełniane przy pomocy techniki próżniowej, podczas gdy produkty Samson mieszczą się w przedziale 16-35 m³ i napełniane są w oparciu o unikalną technikę wyrzutnika. Podobnie jest w odniesieniu do rozrzutników obornika - produkty Pichon zaczynają się już od 8 m³, podczas gdy nowo opracowana przez Samson seria US osiąga 40 m³.

Przedstawiciele firmy zapowiadają optymalne wykorzystanie mocy produkcyjnych wszystkich zakładów produkcyjnych (fabryki Pichon we Francji i w Polsce) oraz skorzystanie z efektu synergii.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.