Gospodarka i rolnictwo

Samorząd rolniczy na temat znakowania środków spożywczych

Data publikacji:

W odpowiedzi na przedstawiony do zaopiniowania projekt rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zmieniającego rozporządzenie w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych, samorząd rolniczy przekazał, że wprowadzenie obowiązku umieszczania na opakowaniach ziemniaków pochodzących z zagranicy informacji o państwie pochodzenia jest zmianą korzystną dla polskich producentów ziemniaków ponieważ może przyczynić się do zapobieżenia fałszowaniu pochodzenia żywności i wprowadzaniu konsumentów w błąd.

Jednak, zdaniem Zarządu KRIR, wątpliwości niektórych przedsiębiorców budzi fakt, że proponowany obowiązek umieszczania na opakowaniu informacji o kraju pochodzenia ziemniaków dotyczy tylko ziemniaków pakowanych w Polsce. Powinien on dotyczyć również produktów pakowanych w innych państwach UE, Turcji i EFTA.

W związku z tym, izby rolnicze uważają za zasadne rozważenie konieczności wprowadzania obowiązku umieszczania informacji o kraju pochodzenia wraz z wizerunkiem flagi na opakowaniach ziemniaków nie tylko przepakowywanych w Polsce. Należałoby ujednolicić sposób informowania o kraju pochodzenia i zamieszczanie takiej informacji na produktach.

Przekazano ponadto, że niezależnie od znakowania produktów rolnych pochodzących z zagranicy, bardzo ważne jest systematyczne przeprowadzanie kontroli jakości żywności z zagranicy pod kątem pozostałości niedozwolonych substancji, co będzie stymulowało producentów do prowadzenia produkcji ściśle według wymagań DPR i pozwoli chronić zdrowie konsumentów.

Źródło: krir.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.