[ATR] Technika

Rynek techniki rolniczej - Ożywienie - przejściowe czy trwałe?

Data publikacji:

Po trzech latach flauty w zakresie sprzedaży, w 2017 r. wiatr na rynku techniki rolniczej w końcu znów się ożywił. Obroty w dwóch trzecich przypadają na ciągniki, które są najważniejszym wskaźnikiem rozwoju koniunktury w branży. Należy poczekać z oceną tego, czy wzrosty w Europie stanowią przejściowe ożywienie rynku w wyniku nowych przepisów UE dotyczących rejestracji pojazdów rolniczych czy trwały trend wzrostowy, gdyż protekcjonizm czy sankcje nadwerężają zaufanie klientów oraz producentów globalnych co do ich przyszłości

W Europie poprawa nastrojów wśród producentów mleka i mięsa miała w 2017 r. pozytywny wpływ na sprzedaż ciągników i techniki przeznaczonej do zbioru zielonek, na czym skorzystali najpierw producenci z szeroką ofertą w zakresie maszyn z niższych przedziałów mocy i z prostszym wyposażeniem. Tak samo „nowi gracze” z Azji, którzy w coraz większym stopniu opanowują rynek ciągników kompaktowych. Z kolei producenci, któ­rzy stawiają głównie na technikę w wyższych klasach mocy przeznaczoną do produkcji roślinnej na dużych powierzchniach i dla przedsiębiorców usługowych, musieli się zadowolić skromniejszy­mi wzrostami obrotów. Ponadto w dalszym ciągu wysokie światowe stany magazynowe zbóż i roślin oleistych nadal wywierały presję na ceny producentów, wyhamowując tym samym skłonność do inwestowania klasycznych dużych klientów. Nie by­ł w stanie tego przykryć nawet boom z końca 2017 r. wskutek obowiązującej od 1 stycznia 2018 r. tzw. „Mother Regulation”. Zresztą miało to wyra­ź­nie negatywny wpływ na sprzedaż w I kwartale 2018 r. Jeśli przyjrzeć się wynikom rocznym za 2017 r. dużych koncernów z większego dystansu, to ze względu na obecną sytu­ację rynkową wynika z tego kilka mało zaskakujących wniosków: ...

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 12/2018
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.