Czynnikami napędzającymi rynek są korzyści zdrowotne, chęć zachowania szczupłej sylwetki oraz wzrost zainteresowani nabiałem w tym pochodzący od osób cierpiących na nietolerancję laktozy.
Szanse rozwoju leżą głównie na rynkach wschodzących, gdzie rośnie liczba osób dysponujących odpowiednim poziomem dochodu rozporządzalnego. Analitycy agencji przyznają jednak, że rozwój rynku może hamować świadomość skali dodawanych substancji dodatkowych do produktu i stosowania hormonów w hodowli bydła.
Wiodącym kanałem sprzedaży w skali globalnej są hiper- i supermarkety. Odpowiadają one za połowę sprzedaży całej kategorii. Do 2023 roku ich udział będzie rosnąć w tempie 4,9%.
Jedną trzecią całej sprzedaży stanowią produkty jogurty pitne. Mają one najwyższy potencjał wzrostu (5,7% rocznie). Przewiduje się, że najwyższy potencjał wzrostu będą miały jogurty mrożone.
70% jogurtów sprzedaje się na obszarze Europy i Azji.
Największymi graczami na tym rynku są: Danone, Nestlé, Parmalat, Yakult, Chobani, Yoplait, Arla Foods, Müller i FrieslandCampina.
Źródło: forummleczarskie.pl