Aktualności

Rynek ciągników rolniczych w Europie. Bilans na czerwono

Data publikacji:

Po wyjątkowo wysokiej sprzedaży ciągników rolniczych w Europie w roku 2021, rynki zdają się wracać do średniej wieloletniej. Przez to w 2022 r., w większości krajów europejskich sprzedano mniej fabrycznie nowych ciągników niż w roku poprzednim.

    Rynek ciągników rolniczych w Europie. Bilans na czerwono

Tak wynika ze statystyk rejestracyjnych 23 największych europejskich rynków ciągników. Eksperci rynkowi twierdzą, że główną przyczyną niższych wyników sprzedaży w 2022 roku są wąskie gardła w dostawach. Producenci powszechnie narzekali na trudności w dostawach surowców i komponentów. Poniżej część I tego artykułu publikowanego na łamach magazynu eilbote.

Francja najsilniejszym rynkiem

Największymi europejskimi rynkami dla ciągników rolniczych są Francja i Niemcy. W 2022 r. dostarczono tam ok. 4 na 10 nowych ciągników. Jeśli dodamy do tego Włochy, trzeci największy rynek, to tylko w tych trzech krajach zarejestrowano około co drugi ciągnik rolniczy. O ile jednak producenci we Włoszech i Niemczech musieli odnotować ostre spadki w porównaniu z rokiem poprzednim, o tyle poziom sprzedaży we Francji został mniej więcej utrzymany. 

W sumie w 2022 r. w wymienionych 23 ważnych krajach europejskich sprzedano ponad 160 tys. ciągników, co oznacza prawie 10-proc. spadek w porównaniu z mocnym rokiem poprzednim. Tylko w kilku krajach - głównie w Europie Wschodniej - sprzedano więcej ciągników niż rok wcześniej.  

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.