Wywiady Aktualności

Rynek ciągników rolniczych. Massey Ferguson

Data publikacji:

Jak wygląda bieżąca sytuacja i perspektywy na rok kolejny okiem przedstawicieli marek ciągnikowych obecnych na naszym rynku. Kilku z nich poprosiliśmy o komentarz.

Przemysław Jocz, odpowiedzialny za sprzedaż marki Massey Ferguson w Polsce: 

Patrząc, jakie wyniki mamy w miesiącu listopadzie, a jeszcze przed nami grudzień to zakładamy, że będzie, rekordowy rok dla naszej marki pod względem obrotu i ilości maszyn sprzedanych do dilerów i wprowadzonych na rynek do końcowego klienta.

Łańcuch dostaw ma niezmiernie duży wpływ na ilość produkowanych maszyn i termin ich dostawy do dilera, a następnie końcowego klienta. Maszyny mamy produkowane w różnych krajach, ale możemy śmiało stwierdzić, że zespoły odpowiadające za dostawy komponentów wywiązały się ze swojego zadania w tak trudnym czasie. Jestem pewien, że rynek wchłonąłby więcej maszyn jednak ich dostępność na to nie pozwala.

W obecnej sytuacji rynkowej kondycja firm w bardzo dużej mierze zależy od posiadanego stoku maszyn, a z tym wiążą się bardzo duże koszty finansowania tych maszyn. Kluczowe w tym wszystkim jest bardzo dobre zaplanowanie zamówień, a więc rozłożenie ich na poszczególne kwartały, zaplanowanie finansów i uświadomienie zespołów sprzedażowych, jak ważne jest sprzedanie tych maszyn w krótkim czasie do końcowego klienta.

Główne obawy, jakie widzimy, to wycofywanie się klientów z zakupów, a jest to spowodowane wysokim kosztem ich finansowania. Jeśli byłaby możliwość posiadania stabilnej polityki finansowej to nadal będzie duża grupa chętnych klientów na zakupy.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.