Wywiady Aktualności

Rynek ciągników rolniczych. Elrol

Data publikacji:

Jak wygląda bieżąca sytuacja i perspektywy na rok kolejny okiem przedstawicieli marek ciągnikowych obecnych na naszym rynku. Kilku z nich poprosiliśmy o komentarz.

    Rynek ciągników rolniczych. Elrol

    Bartosz Pszczółkowski, właściciel firmy Elrol, importera ciągników Lovol w Polsce.

Bartosz Pszczółkowski, właściciel firmy Elrol, importera ciągników Lovol w Polsce: 

Rok 2022 jest na pewno rokiem wyjątkowym i trudnym dla nas. Wpływ na to ma głównie konflikt zbrojny na Ukrainie, galopująca inflacja, słabnąca rodzima waluta oraz wysokie koszty kredytów. Prognozujemy spadek obrotów w firmie o około 50%, a sprzedaż ciągników będzie niższa o 35-40% w porównaniu z rokiem ubiegłym. 

W obecnym roku 2022 nie mieliśmy już większych problemów z dostępnością ciągników i maszyn. Pierwszy kwartał roku 2022 był pod tym względem nieco problematyczny, w pozostałych okresach dostawy maszyn docierały do nas regularnie i terminowo.

Obserwujemy znaczny spadek siły nabywczej wśród klientów, głównie rolników. W naszej ocenie oznacza to jeszcze większą walkę o klienta, mniejszą ilość sprzedawanych ciągników i maszyn w przyszłym roku. Prognozuję pogorszenie kondycji finansowej dla całej branży. 
Główne obawy to niestabilność gospodarcza, konflikt zbrojny na Ukrainie, wysokie koszty kredytów. Martwią też rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej, w tym ceny mediów, kosztów pracowniczych, paliw. Przyszły rok w naszej ocenie może przynieść dalsze pogorszenie koniunktury dla całej branży agro.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.