Tiger 6 został wyposażony w innowacyjne rozwiązania, w części już znane z wersji poprzedniej, które mają na celu zebranie całej wyprodukowanej masy korzeni, zwiększenie wydajności pracy,oszczędności zużycia paliwa, zmniejszenia nacisków na glebę i ułatwienie obsługi. Podstawowe zmiany wprowadzone w kombajnie Tiger 6 w porównaniu z jego poprzednią wersją euro-Tiger 5 to m.in. dwa nowe silniki, hydrauliczny układ jezdny R-Soil Protect z obniżonym ciśnieniem w oponach, nowe prętowy koła czyszczące z kutymi prętami, wydłużony przenośnik wyładowczy i szybszy wyładunek zbiornika korzeni, nowy design z dwoma dodatkowymi kolorami, wszystkie osłony wykonane ze stalowej blachy, nowa kabina R-Cab2.
Nowe silniki
Powodem zastosowania - zamiast silnika Mercedes - silników Volvo były wysokie wymagania tego pierwszego w zakresie jakości paliwa, trudne do spełnienia w niektórych krajach. Były przypadki np. w Rosji, poważnych awarii silnika już po 800 godz. eksploatacji. Obecnie klienci mają do wyboru dwa silniki Volvo.
Najmocniejszy 6-cylindrowy silnik Volvo Penta D16 o pojemności 16,2 l posiada moc 768 KM (565 kW), bez AdBlue, SCR. Redukuje to nakłady na dostarczanie AdBlue i minimalizuje czas przestojów. Maksymalny moment obrotowy silnik 3260 Nm jest o 12% większy w porównaniu z silnikiem kombajnu Tiger 5. Moc silnika większa o 142 KM, w porównaniu z dotychczas stosowanym silnikiem Mercedesa, skutkuje wyższą wydajnością kombajnu, w szczególności podczas pracy na terenach pofałdowanych i wyładunku korzeni ze zbiornika podczas jazdy, a także podczas pracy z 9-rzędowym zespołem ogławiająco-wyorującym.
Drugi silnik marki Volvo o tej samej pojemności o mocy 700 KM (515 KM) spełnia normę emisji spalin poziomu 4, posiada SCR i wymaga AdBlue. Maksymalny moment obrotowy 3200 Nm silnik osiąga przy 1260 obr/min. Silnik jest droższy w zakupie, ale cechuje się niskim zużyciem paliwa.
Hydrauliczny układ jezdny
Specjalnie dla kombajnu Tiger firma Ropa skonstruowała hydrauliczny układ jezdny stabilizujący boczne wychylenia z automatycznym wyrównywaniem obciążenia kół i samopoziomowaniem nadwozia. Układ jezdny wyposażono w wahliwą przednią oś, połączoną z dwoma tylnymi osiami, łożyskowanymi hydraulicznie. Ponadto przez połączenie po każdej stronie maszyny siłowników hydraulicznych wahliwej przedniej i tylnych osi oraz zastosowanie układu elektronicznego z sensorami, zmiany nierówności ukształtowania powierzchni pola przenoszone na ramę maszyny są zmniejszone o dwie trzecie. Jednocześnie poprzez hydrauliczne połączenie osi system wyrównuje ich obciążenie, które jest stałe na każdym z 6 kół oraz znacznie redukuje chwilowe obciążenia. W porównaniu z kombajnem euro-Tiger V8-4 z osiami na stałe połączonymi z ramą, redukcja maksymalnych chwilowych obciążeń dla przedniej osi wynosi 8%, dla drugiej 37%, a dla trzeciej 43%. Ponadto symbioza tych cech systemu przekłada się na o 49% większą powierzchnię styku opon z podłożem raz o 33% mniejszy nacisk na podłoże.
Poziomowanie nadwozia
Drugą funkcją tego systemu jest automatyczne dopasowanie nadwozia do pochylenia terenu w zakresie do 10%. Zmniejszenie wahań maszyny w połączeniu z układem kopiowaniu ukształtowania powierzchni stabilizuje także pracę agregatu ogławiająco-wyorującego, w tym utrzymywanie głębokości pracy lemieszy i zmniejszenie ilości ziemi podawanej wraz z burakami na układ czyszczący.
R-Soil Protect
Hydrauliczny układ jezdny, w połączeniu z nową generacją opon Michelin CerexBib IF1000/55 R32 (tylne osie), zorientowany na maksymalną ochronę gleby podczas zbioru buraków, o nazwie R-Soil Protect został wyróżniony srebrnym medalem ostatnich targów Agritechnica w Hanowerze. Jedną z najważniejszych cech tego systemu jest bardzo niskie ciśnienie powietrza w oponach wynosząc tylko 1,4 bara. Jest to aż o 1 bar mniej niż w przypadku kombajnu euro-Tiger V8-4 i o 0,5 bara mniej w porównaniu z pierwszą wersją tego systemu w kombajnie Tiger 5. Przekłada się na małe jednostkowe naciski na podłoże, także podczas jazdy z pełnym zbiornikiem korzeni.
Zespół ogławiająco-wyorujący
Kombajn Tiger 5 może być wyposażony w ogławiacz typu integral (rozdrobnione liście są wrzucone w międzyrzędzia) lub z wyrzutnikiem liści na lewą stronę, względnie ogławiacz dwufunkcyjny. Nowym rozwiązaniem firmy Ropa jest ścinacz liści PES (defoliator). Dwa wały z bijakami można regulować niezależnie w zakresie wysokości pracy i prędkości obrotowej. To rozwiązanie jest alternatywą dla systemu Ropa Micro-Topper.
Wyorywacz posiada zwiększoną częstotliwość drgań lemieszy oraz hydrauliczny system zabezpieczający przed kamieniami. Zespół ogławiająco-wyorujący na czas prac obsługowych można wychylić do pozycji pionowej. Oczyszczone korzenie są gromadzone w zbiorniku o pojemności 43 m3 (30 ton). Nowy przenośnik wyładowczy, wydłużony w celu łatwego formowania pryzm o podstawie 10 m, o szerokości 2 m, umożliwia opróżnienie zbiornika w ciągu 50 sek.
Bezstopniowa przekładnia
Przenoszenie wysokich momentów obrotowych z silnika zapewnia układ napędowy z liniowym położeniem wałów napędowych oraz nowa bezstopniowa przekładnia CVR (Constant-Variable-ROPA), która składa się z trzech silników hydraulicznych nałożonych na przekładnię sumującą i jest umiejscowiona między obudową silnika a trzecią osią. Maksymalną prędkość jazdy 40 km/h Tiger 6 uzyskuje już przy prędkości obrotowej 1195 obr/min. Na polu podczas zbierania buraków kombajn pracuje przy obrotach silnika 1100 obr/min. W zależności od zapotrzebowania mocy obroty silnika są automatycznie zmieniane do 1650 obr/min.
Komfort pracy
Nowa przestronna, amortyzowana kabina zapewnia operatorowi komfortowe i ergonomiczne warunki pracy, w tym bardzo dobry widok na agregat ogławiająco-wyorujący.
Intuicyjną obsługę kombajnu zapewnia system o nazwie R-Concept z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 12,1 cala, przy czym możliwa jest także obsługa poprzez 2 pokrętła R-Selekt i R-Direct na nowo zaprojektowanej konsoli. System stanowi centrum informacyjne i regulacyjne maszyny. Na podstawie odczytów danych z wyświetlacza operator jest poinformowany o stanie roboczym maszyny, o jej wydajności oraz może optymalizować poszczególne funkcje w celu osiągnięcia maksymalnej efektywności pracy.