Ropa Maus w wersji szóstej
Doczyszczarko-ładowarka Maus 6 zawiera innowacyjne rozwiązania znane z modeli Tiger 6S i Panther 2S wraz ze sprawdzonymi, solidnymi i trwałymi komponentami wcześniejszej wersji Maus 5. Nowa maszyna firmy Ropa to maszyna klasy Premium, która łączy w sobie to co najlepsze - nowoczesną technologię i atrakcyjny design.
Koncepcja napędu prezentowanej doczyszczarko-ładowarki została ukierunkowana na maksymalną wydajność i oszczędność. Silnik Mercedes Benz OM 936 LA, zgodny z normą emisji spalin Stage V, ma pojemność 7,7 l, zapewnia moc 354 KM i maksymalny moment obrotowy 1450 Nm, przy obrotach 1200 - 1600 na minutę. W czasie przeładunku pracuje na zredukowanych obrotach, oferuje przy tym odpowiednio duże rezerwy mocy nawet do najcięższych zadań. Wydajne przekazanie mocy umożliwia system hydrauliczny Load-Sensing z usprawnionym przekazaniem obrotów przekładni. Przy niskich obrotach ładowania daje dużą przepustowość i niskie zużycie paliwa oraz szybką reakcję całego układu hydrauliki roboczej.
Wytrzymały i efektywny układ roboczy
Układ podbierania o szerokości 10,2 m zapewnia elastyczne regulowane doczyszczanie. System stołu podbierającego z 18 walcami jest przy tym bardzo wytrzymały i efektywnie usuwa ziemię i inne zanieczyszczenia. Parametry takie jak długość toru czyszczenia oraz intensywność operacji regulowana jest przez operatora w zależności od stopnia zanieczyszczenia buraków.
Firma Ropa opracowała zupełnie nowy system ważenia taśmowego, gdzie rama wagi została połączona z przegubem wysięgnika, a dwie komórki ważenia CAN-Bus pozwoliły na zmniejszenie liczby przewodów i umożliwiają w ten sposób przeniesienie komputera do zabezpieczonej szafki centralnego układu elektrycznego.
Stabilną pozycję oczyszczarki zapewnia natomiast niezwykły układ ramy przeciwwagi ze stali drobnoziarnistej klasy 700er, którą zaprojektował osobiście założyciel firmy - Hermann Paintner. Rama o długości ponad 9 m może unieść się wraz ze spełniającym funkcję balastu zbiornikiem paliwa na wysokość 4 m. W połączeniu z 15-metrową taśmą załadowczą zapewnia to optymalny balans i bezpieczeństwo działania.

Większa kabina operatora z nowym wnętrzem
Panoramiczna kabina operatora została skonstruowana na nowo. W porównaniu z wersją znaną z Maus 5 zapewnia jeszcze więcej przestrzeni, a w trybie pracy, dla lepszej widoczności, jest uniesiona na wysokość ponad 5 m. Wyposażenie kabiny obejmuje rolety przeciwsłoneczne na wszystkich szybach, dwie synchroniczne wycieraczki szyb bocznych, ogrzewanie podłogi oraz ogrzewanie postojowe, obrotowy, ogrzewany i wentylowany fotel, regulowaną kolumnę kierowniczą, a także nowe komputery, dżojstiki i dwa wyświetlacze o rozmiarach 12,1” o wysokiej rozdzielczości.
Obsługa maszyny została uproszczona poprzez zastosowanie terminala z interaktywnymi przyciskami. Kompozycja i rozmieszczenie są bardzo intuicyjne i odpowiadają logice tabletów i smartfonów. Maus 6 jest wyposażony seryjnie w kamery cyfrowe na grocie oraz kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości. Opcjonalnie są dostępne również dodatkowe kamery na wysięgniku załadowczym i układzie doczyszczania, a także system R-View z kamerą cofania i dwiema dodatkowymi kamerami bocznymi zapewniającymi kontrolę przestrzeni z tyłu kombajnu. Zainstalowana sieć Ethernet została zintegrowana z maszyną dla odpowiednio wyższych wolumenów danych.
Standardowo zintegrowany jest też moduł telematyczny, który przeznaczony jest do prowadzenia analiz zbieranych danych roboczych oraz szybkiej pomocy i diagnostyki. Przykładowo, w razie potrzeby serwisant może opcjonalnie przełączyć się bezpośrednio do terminala i sterowania maszyną, a także zapewniać wsparcie dla operatora w trudnych zadaniach. Moduł R-Connect w portalu myROPA to z kolei doskonałe narzędzie dla managerów do oceny zleceń online oraz optymalizacji floty posiadanycładanie maszyny zostało maksymalnie uproszczone i jest realizowane bez wychodzenia z kabiny, za naciśnięciem pojedynczego przycisku. Szerokość transportowa 3 m, reflektory LED i światła konturowe, duży rozstaw kół wynoszący 5,5 m wraz z dwoma hydraulicznie amortyzowanymi dodatkowymi osiami zapewniają tak ważną stabilność i bezpieczeństwo na drodze nawet przy prędkości 40 km/h.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów: