Puma z technologią Hi-eSCR2

Puma z technologią Hi-eSCR2

W związku z wymaganiami nowej normy emisji spalin Stage V, Case IH wprowadza nowe ciągniki Puma o mocy od 185 do 240 KM z technologią Hi-eSCR2, wydłużonymi okresami serwisowania oraz interesującymi udoskonaleniami eksploatacyjnymi.

Prezentowana seria ciągników zawiera 4 modele: 185, 200, 220 i 240. Trzy pierwsze z nich wyposażone są w Multicontroller i automatyczną przekładnię typu Powershift PowerDrive lub opcjonalnie w bezstopniową przekładnię CVXDrive. Model Puma 240 posiada przekładnię bezstopniową w standardzie. Ponadto ciągniki z przekładnią Powershift mają zaimplementowaną dodatkową funkcję zarządzania przekazywaną mocą, która pozwala efektywniej osiągnąć i utrzymać maksymalną moc od 16 biegu w górę. Zaletą tego rozwiązania jest zwiększenie siły uciągu. Jest to przydatne zwłaszcza przy wykonywaniu ciężkich prac transportowych na drodze, a równocześnie zmniejsza zużycie paliwa i wydłuża czas eksploatacji silnika i przekładni.

Innowacyjnym rozwiązaniem w ciągnikach Puma jest zastosowana technologia Hi-eSCR2 do oczyszczania spalin, opracowana przez należącą do grupy marki Case IH firmę FPT Industrial. W tym systemie gazy spalinowe przepływają najpierw przez katalizator utleniający (DOC), następnie wtryskiwany jest do nich płyn AdBlue, czyli wysokiej czystości 32,5proc. wodny roztwór mocznika. Gazy spalinowe poddawane są procesowi selektywnej redukcji katalitycznej, przepływając przez ceramiczną warstwę, a następnie przez katalizator czyszczący. Technologia Hi-eSCR2 jest chroniona 13 patentami. Zaletami jej stosowania są m.in wydłużone okresy pomiędzy przeglądami i związane z tym niższe koszty. Według zaleceń producenta, okres pomiędzy wymianą oleju silnikowego wynosi obecnie 750 mth lub 18 miesięcy, a czas pomiędzy wymianą oleju przekładniowego wydłużono do 1500 mth. Rzadsze przestoje, wymiany filtra i oleju przekładają się na niższe koszty eksploatacyjne maszyn. Optymalizację pracy ciągników ułatwia intuicyjne w obsłudze, konfigurowalne menu monitora AFS Pro 700. Amerykański producent oferuje również wydajną sprężarkę do centralnego pompowania kół, która umożliwia zmianę ciśnienia w oponach do pracy na polu lub jazdy po drodze. Rozwiązanie to pozwala na ok. 35% szybsze napompowanie kół niż za pomocą tradycyjnego systemu pompowania, ogranicza niepożądane zagęszczanie gleby podczas prac polowych oraz zapewnia optymalne właściwości trakcyjne.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 10/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę


Reklama
Powiązane artykuły