Przystępna cena, dobra jakość z Elrol
Firma Elrol z Łęczeszyc koło Grójca jest oficjalnym importerem ciągników marki Lovol. Oprócz tego świadczy usługi w zakresie sprzedaży części do oferowanych ciągników, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Obecnie posiada kilka autoryzowanych punktów dealerskich, a z jej usług korzystają zarówno sektor rolniczy, jak i branża komunalna.
Firma Elrol została założona w 2006 r. przez braci Bartosza i Tomasza Pszczółkowskich. W 2020 r. siedziba firmy została przeniesiona do położonych w centrum grójeckiego zagłębia sadowniczego Łęczeszyc. W tym miejscu znajduje się teraz całe centrum obsługi i dystrybucji na Polskę. Jest tam zorganizowany dział części, montażu ciągników, plac sprzedażowy wraz z punktem sprzedaży, do tego pomieszczenia biurowe i magazynowe. Taka „przeprowadzka” była wymuszona wieloma względami.
– Nasza firma została podzielona. Mój brat pozostał na placówce w Żurominku, gdzie prowadzi obecnie sprzedaż ciągników Lovol oraz maszyn rolniczych. Z kolei ja otworzyłem niewielki punkt handlowy w Tarczynie, który ze względu na położenie był bardzo dobrym wyborem logistycznym. W pewnym momencie obiekt okazał się jednak za mały wobec rosnącej z dnia na dzień działalności. Trzeba było poszukać czegoś większego. Po dwóch latach poszukiwań nowej lokalizacji - udało się
– wyjaśnia Bartosz Pszczółkowski, właściciel firmy.
Jak wygląda obecnie działalność firmy?
Nowa lokalizacja w Łęczeszycach zajmuje dziś pół hektara, w tym około 500 m² powierzchni biurowych i magazynowych. Firma obsługuje rejony, gdzie są potrzebne mniejsze ciągniki, od województwa warmińsko-mazurskiego przez kujawsko-pomorskie aż po Małopolskę i Podkarpacie. Na dzień dzisiejszy sieć sprzedaży ciągników Lovol tworzy 8 dilerów i 8 punktów handlowych.
Jeśli chodzi o te ciągniki, interesująco wygląda kwestia transportu. – Ze względu na rosnące koszty, zaczęliśmy sprowadzać ciągniki rozkompletowane, tzw. pakowane SKD. Ciągniki pakowane są w ramy ochronne, a to pozwala zaoszczędzić miejsce. W przypadku opakowania SKD do kontenera wchodzi 7 jednakowych ciągników mniejszej mocy (25 i 40 KM) zamiast 4. Model M404 ma np. zdjęty przedni most, chłodnicę, w zasadzie cały przód i koła. Większe ciągniki są tylko częściowo demontowane.
Mają np. zdjęte koła, obciążniki, zaczepy. Preferowany przez nas jest transport morski, kolejowy - chociaż tańszy, niesie czasem zbyt duże ryzyko i opóźnienia w dostawach. Towar przyjeżdża do Gdańska, następnie do firmy i tam jest z powrotem montowany, sprawdzany pod względem technicznym i testowany. Każdy ciągnik przechodzi przegląd zerowy i jest przekazywany do dilerów lub bezpośrednio klientom. Na zamówienie montowane są dodatkowe elementy wyposażenia, jak np.: podnośniki, ładowacze (dostarczane głównie przez firmę Hydrometal - przyp. red.), dokładane jest też wyposażenie związane z bezpieczeństwem: gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, zestaw kluczy, apteczka i kamizelka ochronna. Czas realizacji zamówienia wynosi do 6 miesięcy – mówi Bartosz Pszczółkowski.

Uniwersalne ciągniki wielozadaniowe
W ofercie firmy Elrol są chińskie ciągniki marki Lovol. Czas produkcji i transportu się niestety wydłużył, ale polski dystrybutor stara się mieć zawsze na stanie ok. 100-150 maszyn. Są to modele M254 o mocy 25 KM z oryginalnym chińskim silnikiem Laidong z DPF, model o mocy 35 KM został zastąpiony ciągnikiem M404 o mocy 40 KM. Wersje M404 i M504 są napędzane tym samym silnikiem Doosan D18 o pojemności 1,8 l z turbiną. Model M404 jest trochę mniejszy, waży ok. 2 ton, powstał na bazie M354 z małymi modyfikacjami, został np. zmieniony przedni most, tylny podnośnik. Model M504 ma natomiast tylko nowy silnik. Ciągniki Lovol wyposażone są w skrzynię biegów 12+12, podnośnik o udźwigu 2,5 tony, a nawet klimatyzację.
Są jeszcze nowe modele M654 i M754 napędzane silnikami Doosan D24 2,4 l - z turbiną i DPF. Następnie pojawił się cięższy 4,5-tonowy model 90-110 KM, ciągnik oparty na starym Fotonie 824, 904, z pewnymi modyfikacjami. Dalsze prace idą w kierunku budowy ciągników serii P5, P6 i P7 o mocy od 130 KM do 320 KM. Ciągniki przychodzą z oryginalnymi kabinami, o dobrej jakości wykonania. – Są to kabiny panoramiczne, czterosłupkowe, z dobrym wyciszeniem, ładną tapicerką, a od 50 KM jest klimatyzacja w standardzie, dodatkowo radio i szyberdach. Przy tym wszystkim nasze ciągniki zawsze wyróżniały się pod kątem przystępnej ceny i dobrej jakości – przekonuje właściciel firmy Elrol.
Zapotrzebowanie rynkowe
– Sprzedażowo rok 2022 jest dobry, opóźnienia w dostawach spowodowały, że wszystkie ciągniki się wyprzedały, zapytania i zapotrzebowanie jest jednak ciągle duże, więc trend ten się pewnie utrzyma. W zeszłym, rekordowym roku, firma sprzedała aż 500 ciągników. Prognozy na przyszły rok nie są już tak optymistyczne ze względu na wzrost kosztów materiałów, energii, produkcji oraz transportu – kwituje Bartosz Pszczółkowski.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów: